Search Engine Strategies 2004 in Londen

7 juni 2004, 19:08

Afgelopen week werd in Londen het zoekmachine marketing congres Search Engine Strategies 2004 gehouden. Een goede samenvatting van dit congres is te vinden op SEO Chat. Vanuit Nederland waren in ieder geval de cowboys van Checkit aanwezig.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    De rode draad van de conferentie Search Engine Strategies in Londen: consumenten maken, mede door de snelle stijging van breedband, steeds meer gebruik van Internet. Maar liefst 80% van de consumenten informeert en oriënteert zich op Internet (Nationale Search Engine Monitor 2004). De marketeers lopen hierop achter. Dit wordt onder andere gebaseerd op de lage advertentie tarieven in Europa ten opzichte van de Verenigde Staten.

    Search Engine Strategies is een regelmatig terugkerende conferentie over Search Engine Marketing. Checkit volgde de conferentie die werd gehouden op 2 en 3 juni 2004 in Londen, waar vooral aandacht was voor de Europese zoekmachinemarkt. De Europese consumenten zijn een interessante doelgroep voor de marketeers. Echter vergeleken met de Verenigde Staten, waar zowel consument als marketeer trendsetters voor de wereld zijn, loopt de Europese advertentiemarkt (nog) achter.

    Breedband internetverbindingen worden in hoog tempo aangelegd en er wordt steeds meer online besteed. Het Verenigd Koninkrijk is relatief ver op het gebied van online marketing, mede dankzij voorbeelden uit de Verenigde Staten. Vooral Nederland, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië zijn sterk groeiende markten. De (West-)Europese online consument begint volwassen te worden. Dat proces is nog niet ten einde, en daardoor is deze markt juist nu aantrekkelijk voor de online marketeer. De advertentietarieven (CPC: Cost Per Click) zijn in Europa nog relatief laag, terwijl de aandacht voor mediacampagnes (CTR: Click Through Ratio) hoog is.

    Het advies van Checkit is dat wie, naast Nederland, Europese landen als belangrijke markt ziet, er goed aan doet zich serieus te verdiepen in de manier waarop de betreffende markt het beste kan worden benaderd. Als Engeland belangrijke is, is het vertalen van de Nederlandse website naar een Engelstalige versie pas een eerste stap. Denk ook aan de cultuur- en taalverschillen met een eveneens Engelstalig land als de Verenigde Staten. Bij een complete aanpak kunnen ook technische consequenties horen. Denk hierbij aan een specifiek domein voor Engeland (www.bedrijf.co.uk) en lokale hosting van de bijbehorende website. Lokale hosting gaat vergezeld van een lokaal IP-adres, wat een van de criteria is waarmee zoekmachines bepalen of zij met een Engelse website te maken hebben.

    Volgens Checkit biedt de online Europese markt nog volop kansen tegen beperkte kosten. Een belangrijke boodschap van Search Engine Strategies was: de Europese consument loopt voorop, en de online marketeer dient snel te volgen om van de ontwikkelingen te kunnen profiteren.

    Bron:

    Persbericht Checkit


    8 juni 2004 om 16:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!