Sex sells!
Ik schrijf de laatste tijd steeds minder over een van mijn favoriete onderwerpen bier, sex & reclame. Daar wilde ik vandaag eens verandering in brengen door een stuk te schrijven over de ophef die is ontstaan in Oostenrijk (en de rest van de wereld) over een aantal sexposters (of schrijf je nu seksposters?). De Standaard schrijft daar over en ook Marc wees me er gisteren al op.
Heb besloten om er toch maar niet over te schrijven. Waarom niet? Uit onderzoek van Jeroen blijkt dat naast NU.nl (#6), Jeroen.com (#11) en Dutchcowboys (#19) ook Marketingfacts (#12) wereldwijd in de top 20 staat als je in Google zoekt op het trefwoord sex. Leuk voor de statistieken natuurlijk maar of we daar nu echt op zitten te wachten.
Vanaf vandaag dus geen sex meer op Marketingfacts 😉
Hehe 😀
Toch inderdaad niet helemaal de bedoeling, dat je uitkomt op mediafact.nl als je zoekt op sex. Jullie hoge bezoekersaantal is hiermee natuurlijk wel te verklaren 😉
en de rest van de wereld
@Marco Zo’n lijst met trefwoorden is natuurlijk leuk. Maar dat is iets anders als een lijst met best bezochte posts. Heb je zo’n lijst?
Ik zeg het verkeerd, niet per se op taal, maar wel op herkomst gebruiker… Andere interface die gebruikt wordt in verschillende landen. Daarop worden zoekresultaten op aangepast. Nederlandse gebruikers krijgen daardoor relatief snel de resultaten in het Nederlands te zien. Dat even ter verduidelijking, want het is niet per se op taal gebaseerd. Daarvoor zou de toevoeging ‘&meta=lr=lang_nl’ in de URL voor nodig zijn.
Het doorgeven van urls van zoekresultaten is volgens mij sowieso nogal 2005. Persoonsgebonden searchresulaten is op komt en herkomstgebonde zijn de resultaten al. Daarnaast fluctueren de datacenters voortdurend waardoor niet iedereen dezelfde resultaten zal zien als je een url post.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!