Je bekijkt een artikel van

Shortlist NIMA Marketingprijzen bekendgemaakt

Negen bedrijven genomineerd voor titel ‘Marketing Company of the Year’. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens NIMA Marketing Day.

17 april 2025, 16:06 1634 x gelezen

NIMA heeft vandaag de shortlist bekendgemaakt van de NIMA Marketingprijzen 2024, de jaarlijkse verkiezing van de beste marketingorganisaties van Nederland. Negen bedrijven zijn genomineerd in drie categorieën: Small, Medium en Large. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht.

De negen genomineerden

De shortlist is samengesteld op basis van een eerder gepubliceerde longlist per categorie. De vakjury selecteerde per categorie drie bedrijven:

Categorie Small

  • Fleurop
  • Jean Bâton
  • Natuurhuisje

Categorie Medium

  • BrandMR
  • EasyToys
  • Consumentenbond

Categorie Large

  • Basic-Fit
  • McDonald’s
  • Praxis

Deze organisaties laten volgens de jury zien hoe marketing ingezet kan worden als aanjager van merkvoorkeur, klantwaarde en organisatiegroei.

Geen campagneprijs, maar erkenning voor het geheel

De NIMA Marketingprijzen onderscheiden zich van andere marketingawards doordat ze niet één opvallende campagne belonen, maar het volledige marketingapparaat beoordelen. Strategie, merkontwikkeling, datagedrevenheid, kanaalkeuze en interne organisatie worden in samenhang bekeken.

De jury, bestaande uit senior marketeers en vakexperts, hanteert vier centrale beoordelingscriteria: effectiviteitstrategische consistentieinnovatie en impact. Daarmee is deze prijs een erkenning voor organisaties die marketing structureel, slim en professioneel inzetten.

Juryvoorzitters delen keuzes tijdens NIMA Marketing Day

Kom naar de NIMA Marketing Day op 12 juni! Daar lichten de drie juryvoorzitters per categorie hun overwegingen en keuzes toe. Aansluitend maken zij de winnaars bekend. Bezoekers van het event krijgen zo een uniek inkijkje in de beste marketingpraktijken van dit moment.

Over de NIMA Marketingprijzen

De NIMA Marketingprijzen – ook wel bekend als de NIMA Jaarprijzen – zijn een initiatief van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA). De prijzen bestaan sinds 2015 en worden uitgereikt aan organisaties die marketing niet alleen doen, maar denken, ademen en organiseren.

Eerdere winnaars zijn onder meer BeverSNSDe Koffiejongens en Soof Drinks.

NIMA is het Nederlands Instituut voor Marketing, een beroepsvereniging voor professionals in het marketingvak. We bieden marketeers de gelegenheid elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren op verschillende niveaus: omdat ze in dezelfde specialisatie hebben, omdat ze in elkaars directe omgeving werken of omdat ze op een vergelijkbaar niveau functioneren. NIMA heeft een divers aanbod (bij-) scholing en opleiding via korte eigen marketingtrainingen en is bekend als het instituut waar je examen kunt afleggen op NIMA A-, B- of C-niveau. NIMA is aangesloten bij de European Marketing Confederation. Sluit je aan bij NIMA!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!