Show me the money of weblogs

23 augustus 2005, 15:47

Aardige posting bij Dana vanden Heuvel over de inzet van weblogs en de effecten op de verkoop. Veelvuldig merk ik dat bij nieuwe ontwikkelingen door realisten (of misschien pessimisten) de opmerking ‘show me the money’ wordt gemaakt. Oftewel als het niet direct verkoop oplevert moeten we het niet doen.

Veelvuldig worden de pro’s van weblogs gecommuniceerd op weblogs, maar inderdaad zie ik tot op heden weinig harde cijfers die een verband leggen tussen een weblog van een bedrijf en de verkoop. Natuurlijk kunnen weblogs je imago verbeteren of bijvoorbeeld je ranking bij search engines en daarmee indirect de verkoop doen stijgen, maar zijn er ook praktijkvoorbeelden van weblogs die een directie relatie met de verkoop (hebben) laten zien? Of moeten we weblogs meer zien als corporate branding met een indirectere invloed op de verkoop?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!