SpinAwards: Chatman (Hi Bla Bla)

28 maart 2006, 04:47

SpinAwards: Chatman (Hi Bla Bla)Om MSN’en met je mobiel bekend te maken bij de doelgroep, heeft Lost Boys in samenwerking met FHV afgelopen jaar in opdracht van KPN Hi de Hi Bla Bla campagne ontwikkeld waarin de antiheld Chatman de hoofdrol speelde. Chatman is met een MSN-bot en een weblog écht tot leven gebracht aldus de bedenkers van de campagne. Hij is de verwezenlijking van de mogelijkheden die MSN op je mobiel je biedt: altijd online, altijd communiceren, altijd fun en veel, heel veel vrienden.

De online-campagne bestond uit een MSN-bot, Chatman’s Blog, campagne omgeving, themepack, viral-filmpjes en een MSN homepage takeover met een Chatmangame. Naast een drukbezochte blog is de doelgroep ook zelf aan de slag gegaan: een fansite, anti-chatmansites, Habbo Hotel karakters, discussies en weblogs zijn het resultaat geweest. Meer informatie is ook te vinden op www.lostboys.nl/spinawards.

Naast naamsbekendheid heeft de campagne ruim 700.000 buddy’s opgeleverd. Helaas mag ik hier niets zeggen over de kosten of de andere resultaten, maar ik kan wel zeggen dat het indrukwekkende cijfers zijn. Ik zal op 6 april zeker de vraag stellen wat de kosten en welke bijdrage RTV heeft geleverd aan het geheel (zoals hier ook opgemerkt door Edwin). Verder ben ik wel benieuwd naar waar de weblog nu eigenlijk over gaat. Ik heb gisteren voor de aardigheid eens een aantal postings en vooral de reacties daarop proberen te doorgronden. Het gaat werkelijk nergens over. Nu hoor ik ook niet tot de doelgroep maar toch 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Karlijn

    Mijn vraag is in hoeverre al die buddy’s ook nog steeds chatten met Chatman. Kortom: wat zijn de lange termijn effecten.


    28 maart 2006 om 05:27
    Marc

    Het gaat er natuurlijk helemaal niet om dat buddy’s blijven chatten met Chatman, het gaat er om dat ze mobiel gaan chatten met elkaar. De vraag naar de langetermijneffecten (inderdaad: aan elkaar!) is dus eerder: wat draagt de campagne bij aan het mobiel gebruik van MSN op de langere termijn?


    28 maart 2006 om 06:19
    media

    Goed punt Marc. Alhoewel het daar nu wellicht nog te vroeg voor is om iets zinnigs op te zeggen zal ik toch de vraag naar langetermijneffect meenemen!


    28 maart 2006 om 06:22
    Marcel

    Ik sluit me even aan bij Marc. Centraal in deze hele case staat toch de mobiele telefoon als ik me niet vergis. Ik vraag me dan ook af of er ook specifieke gegevens zijn over hoeveel mensen via mobiel internet met de chatbuddy hebben gecommuniceerd.

    @ Marco, heb net ook even een kijkje genomen op de blog. Het gaat inderdaad werkelijk nergens over. Ik heb me echt zitten verwonderen, over zowel de postings (mijn goed wie verzint die dingen) alsmede de reacties die erop komen.


    28 maart 2006 om 13:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!