Steeds minder interesse in tv en radio bij jongeren

23 juni 2005, 04:07

Uit een recent onderzoek van het European Interactive Advertising Association (EIAA) blijkt dat jongeren steeds minder tv kijken en radio luisteren als gevolg van een toenemend internetgebruik. Van de jongeren tussen 15 en 24 jaar kijkt 46% minder tv en luistert 22% minder naar de radio. Ook andere activiteiten zoals telefoneren (34%), lezen kranten (33%) en lezen van boeken (32%) moeten bij deze jongeren inleveren ten gunste van internet (via: DutchCowboys).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    jeroenmirck

    Geen comments? Zo zie je maar weer hoe onderzoeksmoe we met z’n allen aan het worden zijn…


    23 juni 2005 om 12:23
    Robert Gaal

    Nogal een open deur lijkt me inderdaad.


    23 juni 2005 om 13:08
    jeroenmirck

    Goed gezien: een advies om meer reclamegeld online te besteden. Maar ook dit riekt naar een open deur, of in ieder geval preken voor eigen parochie…


    4 juli 2005 om 08:13
    loket

    de deur van de parochie dan maar . . .


    4 juli 2005 om 08:15
    niels

    hebben ze ook gekeken naar het kijken naar televisie via de ipad en de mobiele telefoon?


    27 september 2012 om 07:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!