Steeds minder mensen gebruiken slechts 1 zoekwoord
Uit onderzoek van OneStat.com, aanbieder van website statistieken, blijkt dat het aantal mensen dat slechts 1 sleutelwoord invoert als zoekopdracht in de zoekmachines nog verder is gedaald. Het aantal gebruikers dat 4 of meer (!) woorden gebruikt daarentegen, is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Het onderzoek toont de volgende resultaten.
Bovenstaande is gebaseerd op gemiddelden over de afgelopen twee maanden, gemeten via de webstatistieken van OneStat.com. De nog immer groeiende stroom van informatie op het internet maakt dat bezoekers steeds specifieker op zoek gaan. Het gebruik van slechts ??n trefwoord volstaat daarbij volgens OneStat.com vaak niet.
Bron: OneStat.com
Wat betekent dit voor zoekmachinemarketing?
Graag Uw mening.
Dit betekent dat het optimaliseren naar meervoudige zoektermen aan belang zal winnen. Prof. optimizers hadden dit al geruime tijd door en optimaliseren reeds lang op meervoudige zoektermen. Waarom? Ooit al gehoord van de ‘long tail’? en ooit al eens gemeten welke zoektermen het effectiefste zijn naar convertieratio’s? Wel 4-voudige zoektermen zijn bij onze klanten de beste. Verklaring: potentiële klanten zitten al verder in hun aankoopproces, zoeken reeds gerichter naar een oplossing.