Streaming online reclame geeft impuls aan communicatie met consument

Streaming online reclame geeft impuls aan communicatie met consument

De markt voor online reclame bevindt zich in een trage groeifase. Streaming video kan de interesse van de consument voor internetreclame vergroten.

Ideaal gesproken bevinden streaming commercials zich temidden van streaming content en verschijnen ze met de snelheid van breedband. Zo niet, dan zijn weinig adverteerders bereid erin te investeren en raken consumenten geirriteerd.

Streaming online reclame biedt adverteerders een aantal voordelen. Zo is direct contact met potentiele kopers mogelijk als de reclame voortkomt uit een databankprofiel, dat de gebruiker bij het inloggen activeert. Het tweede voordeel is dat streaming reclame ruim 75% goedkoper is dan tv-commercials. Bovendien bereiken adverteerders hun doelgroep op een moment dat ze gemotiveerd zijn, goed opletten en in staat zijn om interactief op de commercial te reageren. Vooral voor nichespelers is het afstemmen van reclame op een specifieke doelgroep van belang. Ook bieden streaming commercials adverteerders de kans te experimenteren. Bovenal speelt streaming online reclame echter in op het verlangen van de consument zelf te kunnen bepalen wanneer en hoe hij aan informatie, amusement en producten komt.

Bron:
Admap nr. 437, p. 37, 2,5 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.