Student versus Microsoft: 1-0

13 maart 2005, 06:53

Microsoft’s rechtszaak tegen Zamos, een student die één pakketje Windows XP Pro en één pakketje Office XP Pro via eBay heeft verkocht, is in den minne geschikt. Zamos verdiende $143 door zijn eerder netjes gekochte software door te verkopen, de rechtszaak duurde ruim twee maanden.

Het doorverkopen van twee pakketjes software heeft Microsoft ongelofelijk veel schade toegebracht, aldus haar aanklacht:

“Microsoft has suffered and will continue to suffer substantial and irreparable damage to its business reputation and goodwill as well as losses in an amount not yet ascertained,” it said. “Defendant’s acts of copyright infringement have caused Microsoft irreparable injury.”

Maar Zamons spande een tegengeding aan, waarvan Microsoft nogal schrok:

“Microsoft purposely established and maintained a sales and distribution system whereby rightful rejection and return of merchandise that is substantially non-conforming is either impossible or practically impossible due to the ineptness of its employees, unconscionable policies malicious intent and deceptive practices,” he wrote in the countersuit.

En toen de zaak ook nog eens breed in ‘t nieuws kwam, wilde Microsoft graag schikken.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!