TED en Singularity University: win een ticket voor een uniek zomerprogramma!

1 maart 2012, 20:20

Kans op 10 weken programma op de NASA-campus t.w.v. $25.000,-

Singularity. De kans is groot dat die term binnen een paar jaar net zo “gewoon” is als “internet”. Het begrip omvat alle opkomende technologieën en technische revoluties die momenteel aan de gang zijn en ons nog te wachten staan. Revoluties die misschien wel de schaarste aan energie en water kunnen oplossen, maar zeker gevolgen gaan hebben voor de manier waarop wij zaken gaan doen. Want over afzienbare tijd worden producten en diensten real-time gepersonaliseerd, zelfs voordat je er erg in hebt en o.b.v. je DNA en neurologische inzichten.

Marketing zal steeds meer uitgaan van zaken als adaptiviteit, snelheid, exponentiele groeimodellen (ook in sociale media), duurzaamheid, lokalisatie en productinnovatie. Nieuwe producten en productieprocessen worden mogelijk. Transparantie, functioneel voordeel/USPs en authenticiteit worden nog belangrijker en Big Data gaat marketing omvormen naar meer rationele analyses, waarbij filters van deze data als dienst worden aangeboden.

Dat is althans de visie van de mensen van Singularity University. Tijdens TED 2012, dat momenteel plaatsvindt in Long Beach, California, gaf Peter Diamandis, co-founder van Singularity University een zeer optimistische kijk op de mogelijkheden die deze ontwikkelingen ons brengen.

Onlangs vond het Nederlandse kick-off evenement van Singularity University plaats in Rotterdam. Daar luisterden meer dan 100 bezoekers naar sprekers van o.a. de FBI, NASA, Google en MIT. Zij deelden hoe verschillende technologische ontwikkelingen zoals nanotechnologie, DNA lezen en schrijven, zichzelf sturende auto’s, 3D printers, internet of things en robotica exponentieel groeien en elkaar versterken, met grote gevolgen voor bedrijfsleven, politiek, wetenschap en maatschappij.

Yuri van Geest, officiele Nederlandse ambassadeur van Singularity University: “De wereld bevindt zich momenteel in een stroomversnelling. Doel van onze kick-off is om in Nederland meer bekendheid te krijgen voor de opkomst en gevolgen van singulariteit. Momenteel worden wij in Nederland geconfronteerd met grote maatschappelijke vraagstukken inzake zorg, onderwijs, klimaatverandering, water- en voedselmanagement, energie, criminaliteit, integratie en mobiliteit. Deze universiteit en de genoemde technologieen zullen en kunnen een cruciale rol spelen in het oplossen van deze vraagstukken. Nu en in de nabije toekomst.”

Unieke wedstrijd

Om het gedachtengoed van deze universiteit sneller te verspreiden is er een unieke wedstrijd voor Nederlandse topstudenten ontwikkeld. Enkele details rond deze bijzondere prijsvraag:

  • Prijzen: 2 gratis tickets voor 2 winnaars naar het NASA campus deze zomer voor 10 weken ter waarde van 25.000 dollar per persoon. In deze periode wordt het zomerprogramma van Singularity University aangeboden met topsprekers als Larry Page, Vint Cerf, Tim O’Reilly, Esther Dyson, Daniel Kraft, Clay Shirky, Kevin Kelly en Chris Anderson

  • Wat: verzin een unieke oplossing die de sociale cohesie in Nederland kan verbeteren waarbij gebruik wordt gemaakt van nieuwe exponentiele technologieen (of een combinatie hiervan)

  • Wie: (ex-) topstudenten uit Nederland 1) met excellente studieresultaten 2) die aantoonbaar ondernemend zijn 3) die een unieke en haalbare oplossing kunnen verzinnen voor 15 maart 4) die in de zomer van 2012 bereid zijn om 10 weken op het NASA campus de wereld te veranderen met een startup

  • Hoe: op Singularity University Nederland worden alle details rond deze wedstrijd toegelicht en kan het lumineuze idee worden ingestuurd

  • Wanneer: tot 15 maart 2012 (deadline). Hierna zal een vakkundige jury bestaande uit alle Nederlandse alumni van Singularity University alsmede afgevaardigden van T-Mobile en FreedomLab. Winnaars worden 29 maart bekend gemaakt.

Interesse? Kijk dan gauw op de website en doe mee! Want met deze unieke ervaring op zak ben jij degene die de (marketing)wereld verder helpt.

Succes!

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

1 Reactie

    DannyOosterveer

    Yuri laat net via de mail weten dat de genomineerden zijn:

    – Sywert van Lienden (G500, Buitenhof, HP)

    – Alexander Klopping (DWDD, NRC, TEDx)

    – Maayke Damen (INSID, United Nations)

    – Yori Kamphuis (Kairos top50, Qubis)


    10 april 2012 om 08:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!