The Floor is Yours 2017: BierBakkers en Trustthesource

14 december 2017, 13:00

Ieder jaar nodigen we in de decembereditie van Online Tuesday 10 pitchers uit om een jury en het publiek weg te blazen met hun idee, dienst of startup. Net als voorgaande jaren kozen zowel het publiek als de jury een winnaar; dit jaar gingen De BierBakkers naar huis met de publieksprijs en won TrusttheSource de juryprijs.

TrusttheSource

Fake news is de afgelopen tijd een big issue online, en al helemaal op social media. TrusttheSource streeft naar een samenleving waarin journalisten beter hun werk kunnen doen, waarbij de neppe nieuwsberichten makkelijk herkend kunnen worden en ze kunnen schrijven over onderwerpen die er echt toe doen. De tool die daarvoor ontwikkeld is, checkt op basis van een algoritme de echtheid van een tweet en geeft je opties de tweet te delen of op te slaan. Hun uiteindelijke doel is om TrusttheSource te implementeren bij veel redacties en zo toe te werken naar een samenleving zonder fake news.

De BierBakkers

Tijdens het brouwproces komt bostel vrij, dat vervolgens in de afvalbak verdwijnt. Daarnaast vindt er weinig (duurzame) innovatie plaats in de broodindustrie. Deze twee ontwikkelingen (of het gemis daarvan) vonden De BierBakkers een mooi probleem om op te lossen. De bostel die bij Brouwerij De Prael vrijkomt, gebruiken De BierBakkers om brood te bakken. Deze broden bieden ze vervolgens aan in de lokale cafés en restaurants in Amsterdam. Het brood is nu al verkrijgbaar bij Fier in Amsterdam, maar met 4.000 lokale cafés ligt de ambitie hoog.

Jury

De jury die afgelopen dinsdag de eer had de pitches te beoordelen en een winnaar uit te kiezen, bestond uit deze drie heren:

Bert Jan ten Kate

Bert Jan werkte in het verleden o.a. aan het Admarkt-systeem van eBay/Marktplaats en was ‘manager monetisation’. In 2011 begon hij Massarius om die monetarisering in te zetten voor (online) uitgevers door hen een trading desk te bieden die zo goed mogelijk faciliteert in programmatic trading.

Chris Baldwin

Na succesvol gefaald te hebben bij 5 startups, doet Chris nu hard z’n best een licht te schijnen op de rol die technologie speelt in ons leven. Hij is op dit moment strategy director bij Traffic4U, maar heeft ervaring opgedaan in search marketing (nog in het pre-googletijperk), heeft in verschillende besturen gezeten en pitchte zo goed namens AHTI (Amsterdam Health & Technology Institute) dat hij naar huis ging met 17 miljoen.

Nick Reineman

Nick is de founder van Startup Boot, coacht startups bij de UvA en is werkzaam bij Objective Partners. Hij betrad de startup-wereld met één doel: het uitbereiden van zijn netwerk met zo veel mogelijk startup founders en ceo’s. Dat is hem inmiddels aardig gelukt, met een netwerk van 6.600 man and counting.

Pitches

Naast TrusttheSource en De BierBakkers stonden er nog 8 sterke pitchers op het podium:

  • Pabbl
  • Unless
  • Odessey
  • Quriobot
  • Sidekick Mattie
  • BAAS (Bots-as-a-Service)
  • Crozzroads
  • LinkPizza

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, Newpeople en DQ&A Media Group en gesponsord door Oracle Marketing Cloud en CX Company.

Sanne Roeling
Online projectmarketeer bij Sizigy

Is net zo graag online als offline. Wil jou verbeteren op taalgebied. Verdoet haar tijd op Twitter en Instagram. Crazy cat lady in hart en nieren.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!