The Da Vinci Code quest on Google

23 april 2006, 14:47

the Da Vinci Code quest on GoogleErik schreef laatst al een stukje over The Da Vinci Code quest on Google, een samenwerking tussen Sony en Google om de film en een aantal Google producten te promoten. De zoektocht duurt 24 dagen en is nu 6 dagen bezig. Officieel kun je alleen meedoen als je in de US, UK of Australië woont, maar je komt er wel gewoon in.

Om mee te doen moet je allereerst een Google Personalized homepage maken. Daarop kun je vervolgens The Da Vinci Code quest module plaatsen. Via die module wordt je elke dag uitgedaagd een vraag op te lossen. Maar die vraag krijg je pas nadat je een puzzel opgelost hebt. Voor zowel de puzzels als de vragen wordt je verwezen naar de site van de film of naar een van de Google producten.

Zojuist heb ik de eerste 6 vragen opgelost en daardoor heb ik nu een Google Personalized homepage, heb ik een geheim deel van de site van de film ontsloten (symbolen zoeken in de trailer), heb ik gezocht met web search en video search (aanwijzingen zoeken in een filmpje) en heb ik Google maps (in welke stad hangt het schilderij van Da Vinci?) moeten gebruiken. Al met al een slimme manier om het grote publiek bekent te maken met al die Google producten en meteen ook de film te promoten. Zowel Google als Sony zullen van deze manier van marketing profiteren. Ik begreep dat het een deal met gesloten beurzen is.

Ik ben benieuwd welke uitdagingen we de aankomende dagen voorgeschoteld krijgen.

Met dank aan Student Rant voor hulp bij het oplossen 😉

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Remi

    Ah, daar heb je natuurlijk een punt.. 😉 Van wat ik ervan begrijp betaald Google in ieder geval niets aan Sony of andersom. Ze profiteren immers beide. Maar wie zal het zeggen?


    23 april 2006 om 16:07
    Michel

    De vragen zijn overigens wel erg simpel. Maar het werkt goed voor Google merk ik zelf: de gepersonaliseerde homepage gebruikte ik niet en nu check ik hem dagelijks.


    23 april 2006 om 17:18
    media

    Damn, en dan te bedenken dat ik op 11 april al op de hoogte was 😉


    23 april 2006 om 19:42
    RichardOsinga

    Ik doe ook al een tijdje mee en vind het een mooi concept en een goede manier om google.com/ig te pushen, maar de vragen mogen nog best wat moeilijker. Vandaag was de eerste vraag in de tweede ronde en die leek iets moeilijker dan in de eerste ronde, dus misschien komt het nog goed.


    24 april 2006 om 05:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!