Toekomst tv-reclame in gevaar?

10 januari 2006, 06:32

“De bodem is bereikt. We zijn op een punt beland dat de toekomst van het medium in gevaar komt. De tv-markt moet resetten.” Slechts enkele uitspraken van Harry Dekker, media director van Unilever Nederland (met ruim 200 miljoen euro per jaar veruit de grootste adverteerder van Nederland), vandaag in MarketingTribune.

In het kort komt het betoog van Dekker neer op het feit dat de overdaad aan tv-reclame ervoor zorgt dat de consument zich er steeds meer aan stoort. Dekker: “Er moet regulering plaatsvinden en de eerstverantwoordelijke daarvoor is de tv-exploitant.” Tegen een eventuele tariefstijging zal Dekker niet in het geweer komen: “Unilever is bereid een gematigde stijging van tv-tarieven te accepteren als die tevens wordt benut om de kwaliteit van de programmering te verhogen en de media clutter te verminderen.”

Bron: MarketingTribune, 1 (2006), p.18-21

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    webwolff

    briljant idee van Harry Dekker.

    Daarnaast stel ik ook voor dat niet iedereen meer benzine zomaar mag gebruiken, dat raakt ook op. Dus Shell mag alleen nog maar trucks van Unilever accepteren.

    Ook mogen voetballers niet meer zoveel verdienen. Alleen Ajax, Feijenoord en PSV mogen goede voetballers aantrekken.

    Wie zou daar niet voor zijn ? ;D


    10 januari 2006 om 15:23
    venturo

    De consumentenperceptie wordt niet alleen beinvloed door de overigens geringe toename van tv reclame tijd maar mede door het feit dat men steeds meer kijkt naar zenders die onderbrekende reclameblokken (mogen) voeren. Verder neemt in algemeen de hoeveelheid reclame boodschappen toe. Dynamische outdoor, narrowcasting, flash. Het allerbelangrijkste is echter dat het sentiment rondom TV reclame negatief is…


    11 januari 2006 om 07:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!