Toekomst van merken volgens Michael Moon

11 oktober 2005, 04:59

Afgelopen weekend was Michael Moon weer eens in Nederland om te spreken tijdens Marktplein DM in Maastricht. In de Adforesult van deze week een gesprek (pdf) tussen Michael Moon en Igor Beuker. Op de vraag welke ontwikkelingen de grootste invloed hebben op merken, zegt Moon het volgende:

Blogs, podcasts, Skype, het delen van twee- en driedimensionale objecten, en nieuwe technologie voor uitbreiding van bandbreedte zullen de wereld veranderen op een manier die nog moeilijk is voor te stellen. Kort gezegd, in formulevorm, komt het neer op: succes in de 21ste eeuw = vertrouwde netwerken + kennis opgedaan met best practices + het leren van peers. De manier waarop we succes meten, verschuift van enkel individuele criteria naar de gedeelde beoordeling van je vertrouwde netwerk.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    venturo

    Oeps, ben ik de enige of is deze formule ook voor anderen een optelsom van open deuren. Is de belangrijkste conclusie voor merken niet dat doelgroepen door convergentie van media steeds meer vervagen en in netwerken van al dan niet tijdelijk gelijkgestemde kerngroepen terugkeren? Moeten merken niet socialiseren met deze kerngroepen en zijn ze daarom niet aangewezen op interactie? Ik roep maar wat hoor…


    11 oktober 2005 om 14:56
    media

    @Onno: dank voor de leestip. Al wat ouder artikel maar zeker de moeite waard!

    @Albert: je hebt gelijk; maar dat is voor ons wellicht bekend en een open deur maar hoeveel traditionele marketeers begrijpen dit?


    12 oktober 2005 om 11:51
    Alex

    Idd een open deur voor ons en niet concreet genoeg om er iets mee te kunnen. Net zo min als de weersvoorspellingen van Piet Paulusma… temp. van 10 tot 30 en windkr. 3 tot 8. 😉

    De belangrijkste personen in organisaties blijken vaak traditionele marketeers. Hoeveel e-ideetjes zijn daardoor geflopt, heeft er iemand een leuk lijstje?

    @Albert: Je roept zeker in de juiste richting. Zeker de tendens van het maatschappelijke belang van merken. Tegenwoordig zal een merk zijn bestaansrecht steeds op deze manier moeten bewijzen. Wat ik op zich een positieve ontwikkeling vind!


    12 december 2005 om 19:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!