Toename verticaal zoekgedrag

Toename verticaal zoekgedrag
, Upstream
@marcoderksen

Nielsen//NetRatings publiceerde deze week interessante cijfers over het verticale zoekgedrag van internetgebruikers in de VS. In juli 2004 maakten ruim 107 miljoen unieke internetgebruikers in de VS gebruik van een zoekmachine.

Search Types Based on Total Searches, July 2004

Het meest populair blijft het zoeken op het web oftewel de standaard web search (98,8%). Het gebruik van de verticale zoekopties neemt echter steeds meer toe: local search (24,4%), shopping search (18,2%), image search (10,3%) en news search (5,7%). Let wel, het totaal van deze percentages ligt boven 100% omdat sommige gebruikers meerdere zoekopties gebruikten.

Searches Per Searcher, July 2004

Als we vervolgens kijken naar het individuele zoekgedrag, dan blijkt dat web search nog steeds het meest populair is. Gemiddeld maakt een zoekmachine gebruiker 27,3 keer per maand gebruik van web search. Daarna ligt het individuele gedrag beduidend anders, ie. gemiddeld wordt 11,7 keer gebruik gemaakt van image search, 4,6 keer van local search, 3,2 keer van shopping search en ook 3,2 keer van news search.

Ken Cassar, Director Strategic Analysis van Nielsen//NetRatings over dit onderzoek: “It is absolutely critical that search advertisers understand consumers’ online search behaviors in order to hone their online marketing strategies. As online population growth plateaus and competition for market share becomes more important, search companies and online publishers will need to look for new ways to grow and increase market share by leveraging these untapped vertical search categories.”

Bron:
http://www.nielsen-netratings.com/pr/pr_042009_1.pdf

Zie ook:
Google nog steeds meest gebruikte zoekmachine in VS
Google ook in Europa het grootste


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.