Top 10 Search Marketing Research Results

12 oktober 2005, 05:37

Cost per Click: Overall 2004/2005

Deze week organiseerde MarketingSherpa haar jaarlijkse teleconferentie waarin de top 10 search marketing research results werden behandeld. Dankzij Nikao hebben we de beschikking over de presentatie (pdf) met daarin enkele opvallende cijfers over o.a. pay-per-click (PPC), de effectiviteit van search engine ranking en de verschillen tussen search engine optimisation (SEO) en PPC. De audio van de teleconferentie zal waarschijnlijk in de loop van volgende week beschikbaar worden gesteld.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    nikao

    een aantal belangrijke toevoegingen die gisteren in de call gedaan werden:

    de Cost per Click is de afgelopen 4 maanden redelijk geconsolideerd. Ondanks de stijging van 20 – 30% het afgelopen jaar zijn er dus geen (enorme) kostenstijgingen in het vooruitzicht

    Interessant vond ik ook de vermelding om Blogs te gebruiken als ‘Focus group’ om tot keywords te komen.

    (interessante discussie/item wellichtl; blogs als online focusgroep?)

    Daarnaast werd ook hier de Press Release als SEO instrument genoemd.


    12 oktober 2005 om 06:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!