Top 30 sociale bookmarksites juli 2007

6 augustus 2007, 05:59

Ebzimba.com heeft wederom zijn maandelijkse top 30 van sociale bookmarksites gelanceerd. Dat doen ze daar op basis van een combinatie van inbound links, Google page rank, Alexa rank en traffic data in de VS van Compete en Quantcast. Disclaimer: ‘Although no traffic metrics are completely accurate we do believe the data below to be useful for gauging relative audience size.’

Digg.com staat op nummer 1, gevolgd door Netscape op nummer 2 en Technorati op nummer drie. Verder lijkt mij de lijst nogal Amerikaans. Of het moet aan mij liggen, maar ik heb nog nooit van Stumbleupon (nr 6), Fark.com (nr 5), Mister Wong (nr 17), of van Spotplex (nr 26) gehoord.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

16 Reacties

    Karel Kolb

    Ik digg mijn moerstaal dus voor rules ekudos. Maar stumbleupon is volgens mij ook goed bezig.


    6 augustus 2007 om 06:08
    Wiep

    Als je StumbleUpon nog niet kent zou ik die zeker eens bekijken. En Mr. Wong is behoorlijk groot in Duitsland.


    6 augustus 2007 om 06:30
    Bart

    als je van die namen nog nooit gehoord hebt (vooral stumbleupon) vind ik dat wel wat mager voor een MF-blogger (no offense hoor!)


    6 augustus 2007 om 07:40
    mgvandenbroek

    @Bas/Paul: Al doende leert men 😉


    6 augustus 2007 om 08:06
    Karel Kolb

    De reactie van Bart draagt inhoudelijk niks bij, de reactie van Paul is lachwekkend. Vooral het dwangmatig etaleren van parate (hier irrelevante) kennis is symptomatisch. Go bbqfacts!


    6 augustus 2007 om 09:23
    Roy Huiskes

    @karel, het dwangmatig etaleren van kennis zie ik hier bij veel bloggers ook gebeuren en dan word ik al helemaal simpel als het niet eens helemaal klopt.


    6 augustus 2007 om 10:16
    Paul van Veenendaal

    @karel: wat is irrelevant aan mijn lijst met Nederlandse social bookmarks? De discussie gaat toch over social bookmark sites.


    6 augustus 2007 om 11:51
    Mitchel

    IK ben het met Bart eens als je schrijft over bloggen of socialmedia moet je op z’n minst ooit gehoord hebben van stumbleupon, maar maak je niet druk matthijs idd is er genoeg tijd om bij te leren ik zou zeker eens een kijkje nemen, want stumbleupon drijft 2000x meer bezoek naar je website dan alle nederlandstalige socialmediasites bij elkaar. Ook Paul zijn links zijn volledig on topic en hebben een toegevoegde waarde.


    6 augustus 2007 om 12:01
    Mitchel

    @karel: Om een beperkt referentiekader te compenseren met een hoopje irrelevante terminologie draagt in mijn ogen ook niet echt iets bij en kan niet door disfunctionele redundantie teniet worden gedaan.


    6 augustus 2007 om 12:08
    Rudi de Groot

    @Karel wat een negatieve reactie. Ga eens fatsoen leren. We zijn hier om met elkaar te leren en te sharen!


    6 augustus 2007 om 12:28
    Karel Kolb

    @Paul in mijn ogen is de post van Matthijs een mededeling dat iets of iemand iets heeft onderzocht, en wat de uitkomsten daarvan zijn. Dat er ook Nederlandse alternatieven zijn doet dan voor mij niet terzake. Althans, in deze reacties.

    @Mitchel ik ben niet deftig genoeg om je dure woorden op waarde te schatten. Ben gewend om louter in spelfouten en drogredenen te grossieren.

    @Rudi amen


    6 augustus 2007 om 12:39
    mgvandenbroek

    @Mitchel: ik maak mij niet druk. En ik volg de discussie met interesse, ook al dwaalt hij wel ontzettend af, op dit momment.


    6 augustus 2007 om 12:48
    mgvandenbroek

    @Pieter: Kijk, dat is constructief… 😉


    6 augustus 2007 om 17:44
    ronaldtervoert

    Ik kende StumbleUpon tot een paar maand geleden ook niet echt. HEb t afgelopen tijd meerdere malen gebruikt voor zowel video als websites en vind het resultaat matig, tijdrovend en onbevredigend. Ondanks de belofte dat als je maar veelvuldig gebruikt en eerlijk ‘stumbled’ is het resultaat te vaak eenzijdig of slaat t compleet de plank mis. Is niks leuks aan om tijd te versipllen aan doeloos klikken en er geen relevante content voor terug te krijgen.


    16 augustus 2007 om 12:35
    Anuj

    This is very useful information shared here. I am really thankful for this. 99th.co.in


    8 juni 2014 om 10:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!