TPG Post lanceert Postzegelblog.nl
Postzegelfans kunnen vanaf vandaag alles over hun hobby vinden op www.postzegelblog.nl. Een platform voor liefhebbers en verzamelaars van postzegels om met elkaar in gesprek te zijn over postzegelthema’s, het ruilen en het (onderling) kopen of verkopen van postzegels, powered by TPG Post.
Met het Postzegelblog wil TPG Post verzamelaars en andere geïnteresseerden op de hoogte houden van al het postzegelnieuws. Dat gebeurt onder meer door dagelijks postzegelnieuws, een agenda voor beurzen en veilingen en een prikbord waarop bezoekers eigen advertenties kunnen plaatsen. Een bijzonder tool die aangeboden wordt is de zogenaamde Postzegelklikker.
De Postzegelklikker is een RSS-tool die het voor postzegelfans erg gemakkelijk maakt om al het postzegelnieuws te volgen. Vaak in tegenstelling tot soortgelijke readers van de kranten kun je bij de Postzegelklikker ook eigen feeds toevoegen en kan gebruik gemaakt worden van fotofeeds en tags (Flickr). De klikker komt in de loop van vandaag beschikbaar, op de blog staan al wel enkele afbeeldingen. TPG Post is volgens mij het eerste grote Nederlandse bedrijf (de media en uitgevers even niet meegeteld ) dat op deze wijze een eigen weblog start.
Frank, Lia, Simon en de rest van de crew, complimenten voor dit initiatief en bijzonder veel succes. We hebben het vaak over passie als kritische succesfactor voor weblogs. Jullie passie voor het bloggen gecombineerd met de passie van de postzegelverzamelaars, lijkt mij bijna garantie voor succes.
Update:
Geheel naar de verwachting van Frankwatching’s reputatie heeft Frank natuurlijk een ‘The making of’ series postings online gezet. Een aanrader!
- Het idee;hoe een ruw idee tijdens kerst 2005 langzaam aan concreter wordt.
- Het besluit met onder andere de bouw van een prototype en de bespreking in het MT.
- De realisatie met de speurtocht naar een passievolle postzegelblogger en de keuze voor WordPress als tool.
Inderdaad een interessant initiatief waarbij een bedrijf zelf probeert een (online) community op te zetten en aan zich te binden. Een bedrijf heeft m.i. daarbij twee mogelijkheden, of inhaken (bijv. door sponsoring) op een bestaande community of zelf een community starten. In het eerste geval heb je al een gepassioneerde groep gebruikers, in het tweede geval zul je deze nog moeten ontwikkelen en dat zal niet eenvoudig zijn kan ik inmiddels uit eigen ervaring vertellen.
Frank c.s., heel veel succes en ik ben tzt uiteraard benieuwd naar jullie ervaringen!
Leuk initiatief, maar wie gaat er nu bloggen op de postzegelblog?
Hoe krijg ik voor mijn vereniging beursaankondigingen op uw agenda en waar moet ik dat naartoe mailen ?
Informatie over beurzen en verenigingsactiviteiten kunnen gestuurd worden naar info@postzegelblog.nl.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!