TradeDoubler sluit zich aan bij IAB Nederland

19 juli 2004, 08:47

TradeDoubler heeft zich per 1 juli 2004 aangesloten bij IAB Nederland.

Het Interactive Advertising Bureau Nederland groeit qua ledenaantal bijna net zo hard als de interactieve marketing bestedingen zelf. Voor de brancheorganisatie van de online advertising & interactive marketing industrie ziet het jaar 2004 er gezond uit. Naast Trade-Doubler werden eerder dit jaar ook al Testnet, Reed Business Information en MTV Networks lid van het IAB Nederland.

IAB directeur Igor Beuker licht toe: “de Nederlandse consument is massaal digitaal en de interactieve reclamebestedingen groeien gestaag. En de rek lijkt er voorlopig nog niet uit. IAB USA en IAB UK zijn ook kennispartners voor mobiele marketing, iTV en Instore Communiatie. IAB Nederland gaat ook breder, dus we verwachten nog meer leden in 2004”.

Jeroen Kramer, managing director van TradeDoubler geeft aan: “Hoewel het succes van internet en online advertising in het algemeen, en TradeDoubler in het bijzonder, grotendeels te danken is aan het durven breken met bestaande gedachtepatronen (zoals het performance based advertising principe), vraagt de markt ?n de overheid nu meer en meer om kennis, professionalisering en duidelijke spelregels. Het IAB biedt hiervoor een uitstekend platform, waar de belangrijkste spelers in Nederland onderling kunnen discussi?ren, zelfs met input vanuit andere landen. Juist daarom zijn meerdere vestigingen van TradeDoubler ook lid geworden van de lokale IAB’s”.

Van de wereldwijde IAB organisatie, groeit IAB UK qua leden het snelst. IAB Nederland staat op plaats nummer 2 qua groei en daarna volgen IAB USA en IAB Canada.

Bron:

Persbericht IAB Nederland

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!