TUI richt zich meer op ongeorganiseerde online reismarkt

TUI richt zich meer op ongeorganiseerde online reismarkt
, Reddion
@alexstil

Touroperator TUI gaat zich meer richten op de ongeorganiseerde reismarkt. In die markt zijn nog veel nieuwe klanten te winnen, zo meent TUI-topman Michael Frenzel. Hij denkt daarbij vooral aan ‘doe-het-zelvers’ die reizen via internet boeken.

Op de onlangs in Berlijn gehouden ITB-beurs werd onder meer de nieuwe hotelportal tui-hotels.com gelanceerd, waar in de loop van 2004 zo`n 5.000 accommodaties geboekt kunnen worden. Het is de bedoeling dat in elk TUI-land een eigen versie van de portal komt. TUI Nederland heeft nog geen definitieve beslissing over internettoepassingen genomen. Er moet goed gekeken worden naar de relatie tot de agenten en de eigen reisbureaus. Directseller Kras wordt een belangrijke rol toebedeeld op het gebied van cross-selling van accommodaties over de grenzen heen. Topman Frenzen voorspelt dat volgend jaar 10% van alle reisomzet in
Europa, zowel leisure als business travel, online geboekt wordt. De World of TUI webomzet is de afgelopen drie jaar verdrievoudigd naar 726 miljoen euro. In de modulaire reissector zal het online percentage 40% gaan bedragen, tegen 5 tot 10% bij pakketreizen.

Bron: Reisrevue nr. 12


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.