Tv-bestedingen dalen wereldwijd vanaf 2007

Tv-bestedingen dalen wereldwijd vanaf 2007

Het aandeel van tv-reclame in de wereldwijde reclamemarkt zal dit jaar en in 2006 nog stijgen en vanaf 2007 mogelijk meerdere jaren achter elkaar dalen. Volgens ZenithOptimedia komt tv-reclame in het nauw door nieuwe technologieen als digital video recorders (DVRs) die commercials kunnen overslaan. Het mediabureau kwam eerder deze week met die voorspellingen.

De tv-bestedingen groeien volgens ZenithOptimedia in 2006 naar 37,9% en vervolgens dalen ze in 2007 naar 37,8% (slechts 0,1 procent minder dus dan het jaar ervoor). De internetbestedingen daarentegen zullen de komende jaren groeien. Eerst gestaag (in 2004 naar 3,8 procent, in 2007 naar 4,4 procent). Daarna zouden ze volgens het Publicis-bureau makkelijk kunnen verdubbelen.

Bron: Adformatie


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.