TV-commercial Borsato & Bauer gekopieerd?

TV-commercial Borsato & Bauer gekopieerd?

TV-commercial Borsato & Bauer gekopieerd?

Recentelijk heeft Marco Borsato samen met Frans Bauer een reclamespotje opgenomen voor Belcompany (Bureau: Leads Communicatie; Creatives: Mike Weinberg, Peter van der Wijk).

Nu lijkt deze tv-commercial verdacht veel op de Britse tv-commercial voor “Queen’s Greatest Video Hits 2” DVD waarin de bandleden de winkel hebben overgenomen (via: Adland).

Toeval of gewoon gekopieerd?

Update:

Ter info, de Britse tv-commercial (mpg) is van medio november 2003.

Brian May over deze commercial: It was a lot of fun - scripted by our esteemed friend late of ‘The Fast Show’ and ‘Fun at the Funeral Parlour’, (the latter now completely ripped off by an American TV show with the same theme) Rhys Thomas. He also directed it, and WAS the bemused customer who couldn’t find anything to buy in this shop except .... QGVH2 - the only DVD worth buying! Producer was Simon Lupton.

Brian May & ???

Zie ook:
http://www.borsato.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Ben inderdaad benieuwd of de Belcompany-comercial nu is gekopieerd of dat het toeval is dat beide commercials op elkaar lijken. Al een reaktie gehad van Belcompany of Leads Communicatie?

    geplaatst op
  • Vandaag in de Adformatie:

    'Verkoopt u echt niks anders dan Queens Greatest Video Hits 27' Vraagt de bezoeker wanhopig aan de verkoper achter de toon- bank in de platen- winkel waarin je alleen maar Queen-posters en -displays en -dvd's en -tv-beelden ziet. Die verkoper is Queen-gitarist Brian May. maar dat heeft die jongen niet door. Het antwoord van May is nee. Waarop hij het dvd-setje nog eens extra aan- prijst. Wie het fllmpje van Leads Communicatie voor Belcompany met Marco Borsato en Frans Bauer al zag, kan de overeenkomst met de Britse Queen-commercial - te zien op kicken.com - niet ontgaan. Daarin loopt Borsato een cd-winkel binnen met alleen maar Bauer-cd's, -posters en -displays. En Bauer zelf als de verkoper.

    'Het concept is hier ontwikkeld', verzekert Leads-directeur Bart Maussen. 'Hij lijkt in sommige opzichten helaas op een andere buitenlandse commercial.' Maar Maussen ziet wel zes ver- schillen, zoals: het plot is anders, de boodschap is anders, en het gaat hier niet om dvd's maar om mobiele telefonie. Freelance copywriter Peter van der WijK, die het Belcompany-spotje samen met Mike Weinberg maakte, is stelliger. 'Na een carrière van 25 jaar in de reclame ga ik zeker zoiets jatten, da's toch een beetje raar.' Hij heeft het Queen-fllmpje niet gezien, hij hoorde wel al van iemand dat het erop lijkt. 'Dat soort dingen gebeurt kennelijk. Het zal wel. Is het komkommertijd of zo bij jullie?' Maar wat zegt de jury in Cannes straks? Van der Wijk: 'Dit sturen we niet in naar Cannes, niemand daar weet wie Bauer en Borsato zijn, dan krijg je van die filmpjes met een gebruiksaanwijzing.'


    Kicken.com?

    geplaatst op
  • Sorry, maar als hier nog tegengesproken wordt dat het niet gepikt is van de Queen commercial dan maken ze dus iedereen uit voor halve zolen??? Elk kind kan zien dat dit gejat is en er expres op een paar punten veranderingen zijn aangebracht om de vergelijking minder te doen zijn. Jammer, dat is helaas niet gelukt!

    geplaatst op
  • Hoe origineel toch...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.