TV-exploitanten slaan terug met effect van reclame

7 april 2006, 16:37

TV-exploitanten slaan terug met effect van reclameTV zit in de hoek waar de klappen vallen, zo menen de marketeers. Gek genoeg doen de exploitanten het zeer goed, zie bijvoorbeeld de cijfers van RTL Nederland. En met nieuwe wapens zoals engagement (zie definitie bij Marco en mijn eerdere post) slaan de exploitanten terug. Het bereik mag dan verminderen door digital video recorders en video on demand, het effect blijft gelijk, zo blijkt uit onderzoek door Millward Brown in de VS.

Uit het persbericht: “This is great news for marketers and the advertising industry,” said Michelle de Montigny, senior vice president, Millward Brown Media Practice. “Counter to recent industry concerns, TV advertising is not dead, and DVR owners are not less engaged with TV ad viewing.” (cursivering is van mij)

Rijst alleen de vraag hoe het ook al weer zat met onafhankelijk onderzoek. De vier grote netwerken in de VS zijn normaal gezworen vijanden en hebben gezamenlijk de opdracht gegeven voor dit onderzoek.

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!