Tv is het medium om kinderen te bereiken

11 november 2003, 09:04

De bruto-mediabestedingen op televisie gericht op kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar bedragen zo`n 40 miljoen euro. De jeugd- en jongerenbladen zijn goed voor zo`n 10 miljoen euro. Als de ander media – zoals sponsoring, internet en evenementen – worden meegerekend, komen deze bestedingen uit op wel 100 miljoen euro.

Dat stelt Joost de Vries, Marketing & Research executive bij Carat Insight. Hoewel tv nog bovenaan staat als medium om kinderen te bereiken, is ook de radio en zeker ook internet in opkomst. Kinderen hebben niet alleen zelf meer te besteden, maar tevens beinvloeden zij ouders in hun aankopen.Combat is een speciaal op jongeren gericht marketingbureau. Oprichter Jan Morrien ziet dat de interesse voor de door Combat georganiseerde Megafestatie tanende is, met minder deelnemers en minder bezoekers. Combat heeft samen met enkele mediapartners I`m 4 u opgezet, een instant messaging systeem dat verbinding maakt met internet en mobiele telefoons. Deze manier van communiceren is nieuw en na de lancering eind november kunnen adverteerders kijken wat ermee mogelijk is. Ook IPM Kidwise richt zich op kindermarketing. Het laatste idee van IPM is het familieconcept waarbij ze bij mensen thuis gaan kijken.

Bron:

Reclameweek nr. 44, p. 38, 4 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!