TV-reclame verliest terrein aan online advertenties

TV-reclame verliest terrein aan online advertenties

Tweakers: Online advertenties kunnen binnen drie jaar een kwart van het budget voor tv-commercials afsnoepen, schrijft Reuters. In de toekomst zouden tv-commercials vooral gebruikt worden om klanten naar een website te sturen. Het gangbare format voor tv-reclame, spotjes van dertig seconden, zal ook op de helling gaan. “Tien seconden is genoeg. Video-advertenties op websites krijgen die lengte en de tv zal volgen”, voorspelt David Verklin, CEO Carat America.

TV-commercials vooral gebruiken om klanten naar een website te sturen? Bij dat soort uitspraken moet ik altijd denken aan online veilingsite SPOTT (met dubbel t) die in korte tijd 30 miljoen gulden aan tv-commercials verspijkerde. SPOTT bestaat inmiddels niet meer dus bespaar je het zoeken naar de website ;-)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.