Twix Eaters Anonymous?

20 september 2005, 06:44

Twix Eaters Anonymous?Wie de website van TWIX bezoekt krijgt de volgende mededeling te zien:

Op verschillende plekken op Internet komen wij uitingen tegen van Twix Eaters Anonymous (of T.E.A.). Deze organisatie komt op voor de belangen van TWIX gedupeerden. T.E.A biedt mensen ondersteuning bij het leren delen van hun TWIX. TWIX wil hierover echter heel duidelijk zijn: ons motto is ‘two for me’. Een TWIX is veel te lekker en dient derhalve niet gedeeld te worden. Wij distanti?ren ons dan ook nadrukkelijk van alle activiteiten gein?tieerd door Twix Eaters Anonymous.

Heeft Masterfoods nu de campagne Leer te delen gelanceerd maar wil TWIX er vervolgens zelf niets mee te maken hebben? Ik ben even lost en krijg een beetje een Wehkamp-gevoel.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    D. De Waal

    tis duidelijk dat het van masterfoods is, maar het idee van eaters anonymous vind ik erg grappig


    20 september 2005 om 07:11
    neoMagic

    Komisch is het wel inderdaad, maar of je er echt iets mee bereikt… tja, wel aandacht, of is dat juist de bedoeling!


    20 september 2005 om 07:22
    Maks

    Lijkt me idd duidelijk een set-up. En aangezien het al door verschillende logs en media-sites wordt opgepikt, genereert het dus ook de bedoelde aandacht. Opzet geslaagd zou je dus kunnen zeggen.

    Overigens gaat de vergelijking met Wehkamp wel een beetje mank, omdat zij gericht mail verstuurden, dat lijkt me toch een stap te ver gaan en is bovendien ergernis opwekkend, daar waar je juist positieve aandacht voor je merk/product wilde bewerkstelligen.


    20 september 2005 om 07:32
    neoMagic

    @Maks: De werkwijze van Wehkamp is zeker anders (en twijfelachtig!), maar het idee en de opzet erachter is vrijwel hetzelfde. Daarbij heb ik zelf bijvoorbeeld nooit een mail ontvangen van Wehkamp maar heb de campagne alleen via de abri-posters en tv gevolgd.


    20 september 2005 om 07:36
    media

    Dank Anders, ik had het kunnen weten 😉


    20 september 2005 om 07:45
    Maks

    @neoMagic: mee eens hoor. Ook ik heb overigens nooit mail van ze ontvangen (gebruikten ze voor die emails hun klanten-dbase? Zou het nóg twijfelachtiger maken) en volgde het ook via sites als deze.


    20 september 2005 om 08:03
    RichardOsinga

    Ik vind het eigenlijk best aardig. Doorzichtig, inderdaad en niet bijster origineel, maar redelijk goed uitgevoerd.

    Waar ik me pas echt zorgen over maak is de rest van de Twix site. Is er dan niets te vertellen over Twix? Niet hoe het gemaakt wordt, wat erin zit, iets over de geschiedenis, iets leuks te downloaden, iets over gesponsorde events, commercials weet ik veel?

    Blijkbaar niet.


    20 september 2005 om 12:08
    Hilde

    @ Maks

    Ik krijg de online nieuwsbrief van de Wehkamp en heb de mailing ontvangen. Het lijkt er dus op dat ze van hun eigen database gebruik hebben gemaakt.


    20 september 2005 om 13:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!