Two-way television
Stel je bent met 2 personen en je hebt 1 televisie. Persoon A wil een talkshow kijken en persoon B wil op hetzelfde tijdstip een film kijken. Een probleem? Niet als je een ‘two-way television’ hebt.
Stel je bent met 2 personen en je hebt 1 televisie. Persoon A wil een talkshow kijken en persoon B wil op hetzelfde tijdstip een film kijken. Een probleem? Niet als je een ‘two-way television’ hebt.
Gaan we linkdumpen?
De gegeven informatie in het bericht leek mij voldoende in combinatie met het video-fragment. Geen linkdumpen dus maar het onder de aandacht brengen van een nieuwe technische vinding die interessant is voor marketeers.
Zou het ook mogelijkheden geven voor zenders door twee beelden in 1 uitzending te sturen? Twee verschillende camerastandpunten o.i.d… Voetbalwedstrijden, concerten, quizshows etc. kunnen hier van profiteren. Dat geldt alleen als de technologie aanslaat uiteraard 🙂
Voor de gaming-markt zou dit erg interessant kunnen zijn: gamers die op 1 scherm een spel ieder vanuit hun eigen standpunt kunnen spelen.
Dat bestaat toch al sinds de NES?
Scherp, maar zo kun je de beelden van de ander niet zien 😉
Is er uberhaupt een consument die hier om gevraagd heeft? Of gaan we dan allemaal met koptelefoontjes op zitten, ik dacht van niet. Ik zie uitsluitend mogelijkheden voor narrowcasting en dynamic outdoor.
Denk dat je gelijk hebt, at. Maar goed, door het in de consumentenhoek te presenteren weet je zeker dat elk gadget- en techblad/website ter wereld het er over zal hebben. Da’s een hoop gratis aandacht voor de techniek zelf en voor de positionering van Sharp als vooruitstrevend electronicafabrikant.
Autotisten-tv? Sharp is kennelijk aan wat publiciteit toe.
@at: narrowcasting? Vertel jij me dan op welke stoel ik vanavond moet zitten?
Rene: winkel jij zittend?
Zittend winkelen? Nog niet helaas, maar in de nabije toekomst wel hoop ik.
@at
Man kijkt voetbal en vrouw kijkt drama. Dus samen in 1 ruimte en toch de gezelligheid van elkaar. Hoezo geen markt???
Ivan denkt graag in stereotypen niet. Gezellig ieder aan een kant van de kamer allebei met een koptelefoontje op of zo?
@at
De techniek is tegenwoordig wel zover dat ze geluid kunnen richten. Een commerciele toepassing in combi met deze beeld oplossing zou dat probleem oplossen. Als de ontwikkeling zover is dat ze een tv kunnen ontwikkelen met een kleine meerprijs voor dualbeeld zou de consument deze zeker niet laten staan.
Een stereotype beeld ontstaat pas als iets veelvuldig voorkomt en iedereen het beeld wel kent. Dus geeft gelijk al aan dat het een oplossing kan zijn voor een vaker voorkomend probleem. Dus waarom zou je er geen markt in kunnen zien??
@at
Het kan best zijn dat er uit sociaal oogpunt veel samen gekeken wordt. Dat zal ongetwijfeld ook kloppen.
Maar dit neemt niet weg dat deze toepassing zelfs in die gezinnen nog steeds aantrekkelijk kan zijn.
Immers je kan met nog zoveel mensen naar 1 zender kijken niet iedereen vindt de programma’s even leuk. Dus als er een scherm zou staan waar er zonder storing voor de ander een tweede kanaal opgezet kan worden zie ik niet in waarom dat niet gebruikt zou worden.
Ivan wat overblijft in deze discussie is dat het een zinloos niche product wordt voor de consumenten markt. Nogmaals ik voorzie wel toepassingen in BtC. Wellicht dat het daardoor wel beschikbaar wordt voor die paar connsumenten die op zoek zijn naar een TV gadget.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!