Two-way television

25 juli 2005, 06:33

Stel je bent met 2 personen en je hebt 1 televisie. Persoon A wil een talkshow kijken en persoon B wil op hetzelfde tijdstip een film kijken. Een probleem? Niet als je een ‘two-way television’ hebt.

Martijn van Osch
Onbekend bij Onbekend

martijnvanosch helpt mensen en organisaties bij het zoeken, maken en delen van hun inspirerende verhaal. martijnvanosch gelooft dat alles en iedereen een inspirerend verhaal in zich heeft. De ene keer is het verhaal direct zichtbaar, de andere keer is het een zoektocht. martijnvanosch gelooft dat ieder verhaal aandacht verdient. En dat ieder verhaal een vorm verdient die bij het verhaal past. www.martijnvanosch.nl www.videoverhaal.nl www.itshappening.tv

Categorie
Tags

16 Reacties

    Deef

    Gaan we linkdumpen?


    25 juli 2005 om 09:01
    MartijnvanOsch

    De gegeven informatie in het bericht leek mij voldoende in combinatie met het video-fragment. Geen linkdumpen dus maar het onder de aandacht brengen van een nieuwe technische vinding die interessant is voor marketeers.


    25 juli 2005 om 09:32
    Rens

    Zou het ook mogelijkheden geven voor zenders door twee beelden in 1 uitzending te sturen? Twee verschillende camerastandpunten o.i.d… Voetbalwedstrijden, concerten, quizshows etc. kunnen hier van profiteren. Dat geldt alleen als de technologie aanslaat uiteraard 🙂


    25 juli 2005 om 09:49
    MartijnvanOsch

    Voor de gaming-markt zou dit erg interessant kunnen zijn: gamers die op 1 scherm een spel ieder vanuit hun eigen standpunt kunnen spelen.


    25 juli 2005 om 10:19
    Deef

    Dat bestaat toch al sinds de NES?


    25 juli 2005 om 12:26
    Rens

    Scherp, maar zo kun je de beelden van de ander niet zien 😉


    25 juli 2005 om 12:30
    at

    Is er uberhaupt een consument die hier om gevraagd heeft? Of gaan we dan allemaal met koptelefoontjes op zitten, ik dacht van niet. Ik zie uitsluitend mogelijkheden voor narrowcasting en dynamic outdoor.


    25 juli 2005 om 13:43
    Anders

    Denk dat je gelijk hebt, at. Maar goed, door het in de consumentenhoek te presenteren weet je zeker dat elk gadget- en techblad/website ter wereld het er over zal hebben. Da’s een hoop gratis aandacht voor de techniek zelf en voor de positionering van Sharp als vooruitstrevend electronicafabrikant.


    25 juli 2005 om 14:01
    René

    Autotisten-tv? Sharp is kennelijk aan wat publiciteit toe.

    @at: narrowcasting? Vertel jij me dan op welke stoel ik vanavond moet zitten?


    25 juli 2005 om 15:59
    at

    Rene: winkel jij zittend?


    25 juli 2005 om 16:52
    René

    Zittend winkelen? Nog niet helaas, maar in de nabije toekomst wel hoop ik.


    26 juli 2005 om 05:38
    Ivan Spijkers

    @at

    Man kijkt voetbal en vrouw kijkt drama. Dus samen in 1 ruimte en toch de gezelligheid van elkaar. Hoezo geen markt???


    26 juli 2005 om 06:07
    at

    Ivan denkt graag in stereotypen niet. Gezellig ieder aan een kant van de kamer allebei met een koptelefoontje op of zo?


    26 juli 2005 om 06:20
    Ivan Spijkers

    @at

    De techniek is tegenwoordig wel zover dat ze geluid kunnen richten. Een commerciele toepassing in combi met deze beeld oplossing zou dat probleem oplossen. Als de ontwikkeling zover is dat ze een tv kunnen ontwikkelen met een kleine meerprijs voor dualbeeld zou de consument deze zeker niet laten staan.

    Een stereotype beeld ontstaat pas als iets veelvuldig voorkomt en iedereen het beeld wel kent. Dus geeft gelijk al aan dat het een oplossing kan zijn voor een vaker voorkomend probleem. Dus waarom zou je er geen markt in kunnen zien??


    26 juli 2005 om 06:38
    Ivan Spijkers

    @at

    Het kan best zijn dat er uit sociaal oogpunt veel samen gekeken wordt. Dat zal ongetwijfeld ook kloppen.

    Maar dit neemt niet weg dat deze toepassing zelfs in die gezinnen nog steeds aantrekkelijk kan zijn.

    Immers je kan met nog zoveel mensen naar 1 zender kijken niet iedereen vindt de programma’s even leuk. Dus als er een scherm zou staan waar er zonder storing voor de ander een tweede kanaal opgezet kan worden zie ik niet in waarom dat niet gebruikt zou worden.


    26 juli 2005 om 07:33
    at

    Ivan wat overblijft in deze discussie is dat het een zinloos niche product wordt voor de consumenten markt. Nogmaals ik voorzie wel toepassingen in BtC. Wellicht dat het daardoor wel beschikbaar wordt voor die paar connsumenten die op zoek zijn naar een TV gadget.


    26 juli 2005 om 07:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!