Und jetzt Alle!

150 merken op de Duitse markt roepen op tot vaccinatie: 'Es gibt immer was zu impfen'

Und jetzt Alle!

Ongekend marketingnieuws uit Duitsland: meer dan 150 bedrijven en merken roepen in een gezamenlijke campagne op tot vaccinaties. Bureau Antoni is initiatiefnemer van #ZusammenGegenCorona, Bild is mediapartner.

'Wir impfen uns den Weg frei', 'Impfen. What else?' of 'Come impf and find out': Wat in eerste instantie klinkt als een vermakelijke brand fuck na twee jaar pandemie, is een ingenieuze campagne van de Duitse marketingindustrie: op initiatief van reclamebureau Antoni hebben meer dan 150 Duitse bedrijven en merken én hun bureaus, de krachten gebundeld in een campagne die volgens vaktitel Werben und Verkaufen uniek is in de Duitse reclame-geschiedenis.

Vanaf vandaag plaatsen alle deelnemende bedrijven vaccinatieoproepen op hun sociale mediakanalen met de hashtag #ZusammenGegenCorona. Alle deelnemende merken stellen hun slogans en claims beschikbaar voor een goed doel door de term ‘impfen’ in een aangepaste en snedige vorm op te nemen. dat resulteerde in creaties als:  "Auf diese Impfung können Sie bauen" , "Impfen: Da weiß man, was man hat", "Willst du viel, impf mit Stil" of "Es gibt immer was zu impfen".

'We zijn overweldigd door de enorme respons'

"Merken hebben invloed en bereik. Dus waarom niet beide gebruiken om de boodschap over te brengen dat onze eigen vaccinatie de beste uitweg is uit de pandemie voor ons allemaal", zegt Seven Dörrenbacher, Managing Partner van Antoni. "We zijn overweldigd door de enorme respons." De lijst met deelnemende merken leest als een who's who van de Duitse economie: onder andere AOK, Burger King, BMW, DEVK, Douglas, Edeka, Henkel, Hornbach, Lidl, McDonald's, Mercedes-Benz, Netto, Sparkasse, Toom en Volksbanken doen mee.

"Van de huidige situatie in de pandemie hebben we allemaal last", zegt Philipp Kluck, algemeen directeur van Iglo Duitsland tegen WUV: "Uiteindelijk gaat het om overleven - als persoon, maar ook als bedrijf. De meesten hielden afstand en waren voorzichtig. Maar de huidige cijfers laten zien dat dat niet genoeg is. De beste kans die we krijgen is om de vaccinatiegraad flink te verhogen."

Ook de aanstaande bondskanselier Olaf Scholz is verheugd over de campagne. Opvallend is dat de krant Bild aan boord werd gehaald als mediapartner. De Springer-titel plaatste een spread over de actie in Bild, B.Z. en op de sites van Bild.de. Volgens Duitse vakmedia verrassend, omdat de krant uit Hamburg zich niet altijd opwierp als coöperatieve en neutrale stem in de strijd tegen de pandemie. Onlangs klaagde de Allianz der Wissenschaftsorganisationen nog in een openbare brief over de eenzijdige en lasterlijke berichtgeving door de Bild-Zeitung, maar kennelijk draaide de stemming op de redactie.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.