Althans dat beweert RedEye, een eCRM-firma uit Londen. Unique Audience gemeten middels cookies levert een overschatting van 2,5 keer, indien gewerkt wordt met unique IP’s levert dit een overschatting van 7,5 keer op! Het rapport kan hier (na registratie) worden gedownload.
Interessante discussie; ik heb uiteraard het rapport opgevraagd!
marco als je rapport hebt, zet je het gelijk even online ?
Ontzettend moeilijke discussie. Hoeveel mensen gebruiken 1 operating system, hoeveel mensen gebruiken 1 pc met meerdere profielen, hoeveel mensen bezoeken gemiddeld dezelfde site per tijdsinterval met dynamisch (inbel)IP? Hoevaak per dag of per week verwijdert men gemiddeld cookies? En hoeveel mensen surfen van achter hetzelfde IP adres van 1 proxyserver?
Durf daar maar eens een uitspraak over te doen!! Ik geloof wel in IP-based measurement, maar binnen welk tijdsinterval is een IP dan uniek? Aantal uniques per maand is een populaire meting. Telt men dan het echte aantal, of enkel de dagtotalen bij elkaar op?
Bezoekersaantallen zijn zo onbetrouwbaar als wat. Iedereen roept maar wat. Zolang overal verschillende methoden worden gebruikt voor meting, kan je niets vertrouwen. Dat pageviews volstrekt niets zegt over het aantal uniques is wel bekend, maar pageviews laten zich een stuk eenvoudiger benchmarken dan uniques. Maar dan mag je alleen sites vergelijken met overeenkomende interactiviteit.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!