Vakliteratuur voor het weekend

15 april 2005, 11:12

Vakliteratuur voor het weekend

Bijna weekend en eindelijk tijd om alles wat er deze week weer in de bus is gevallen te lezen. Maar liefst 4 boeken deze week (via managementboek.nl en amazon): de update van Marc Borgers’ boek Succesvolle E-mail Marketing, het nieuwe boek Ondernemen doe je van Job Franken en Johan van Mil, Buzz Marketing with Blogs for Dummies van Susannah Gardner en Blog van Hugh Hewitt.

Deze week ook de eerste uitgave van Forrester Magazine ontvangen evenals Time to Market van VODW (met een artikel van Eduard de Wilde over businessblogs) en de periodieke uitgave Marketing ResearchBase. Daarnaast natuurlijk nog de tijdschriften waar ik op geabonneerd ben zoals ReclameWeek, Tijdschrift voor Marketing, Adformatie en Sprout (deze week geen Emerce).

Nu maar hopen dat het mooi weer wordt 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    pgarama

    Je zal je niet vervelen 😉


    15 april 2005 om 11:46
    punkey

    Ik heb dat boek van Hewitt ook nog in de kast staan…kom er maar niet aan toe dus ik wacht wel op jouw management summary 😉

    Tijdschrift voor Marketing is trouwens zo gelezen, weinig heel erg boeiend deze keer…

    Wellicht een interessant onderzoek onder de mf-lezers: Hoeveel tijdschriften/boeken lees je en hoe staat dat in verhouding tot je informatiegebruik online (RSS, weblogs etc)?


    15 april 2005 om 12:01
    Erik van Roekel

    Ik ben nooit een boekenverslinder geweest en dat is jaren geleden met de opkomst van internet drastisch minder geworden. Ik kom er domweg niet meer aan toe, hoewel de timemanagementcursisten zullen zeggen: kwestie van prioriteit stellen.

    En een summary is op internet vaak met een paar klikken te vinden, dus dat helpt ook niet echt om een boek te pakken. Enige reden om het toch te doen is veelal voor een stukje diepgang.


    15 april 2005 om 12:41
    Arnoud

    Hoeveel dagen is jouw weekend? Als ik dat allemaal moet lezen ben ik 2 weken bezig!


    15 april 2005 om 14:09
    media

    Ik lees erg snel 😉 Inmiddels Time to Market en de tijdschriften uit; ga nu beginnen aan Forrester!

    Frank, ben het niet met je eens over de inhoud van Tijdschrift voor Marketing. Vind de artikelen over media planning juist erg interessant. Begrijp alleen niet waarom ze nu uitgerekend het artikel van Peter Olsthoorn over interactieve marketing zo ‘grijs’ hebben neergezet (zonder illustraties en nette opmaak). Vooral ook even de column van Theo lezen; geeft op een leuke manier aan waar het om gaat in mediaplanning.


    15 april 2005 om 14:15
    loket

    mooi parketvloertje . . .


    15 april 2005 om 18:04
    Bertrand

    Ergens in het postcircuit is Bu Marketing onderweg, ik ben eer benieuwd naar je mening over het boek.


    18 april 2005 om 05:33
    niels

    ik vind dat onderzoekidee van Frank M. wel aardig.

    Ga je daar wat mee doen Marco?


    18 april 2005 om 06:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!