Merkidentiteit – hoe je een merkmanifest vormgeeft
NIMA Summerschool ’23 - Ralph Poldervaart en Carmen Phillips bundelen hun krachten voor deze leerlijn en leren je hands on hoe je een merkmanifest kunt vormgeven vanuit Storytelling en Purpose.
Na een rustigere vakantieperiode en een welverdiende vakantie is er ruimte in je hoofd. Waar ga jij die mee vullen? Juist aan het einde van de vakantie en tijdens het opstarten van je werkzaamheden, heb je ruimte om te leren. NIMA heeft in zijn variant van de Summerschool drie leerlijnen geprogrammeerd. Iedere leerlijn bied je een specifieke inkijk die als een rode draad door de gecombineerde masterclasses heen loopt.
Hoe blijf je als merk staan in uitdagende tijden? In het bouwen van een krachtig merk dat emotioneel raakt valt er veel te leren van beelddenkers en storytellers. Door de inzet van visuele waarden en verhalen maak je je merk verleidelijker, relevanter en scherper voor klanten én medewerkers.
Wat levert het je op?
Tijdens deze leerlijn maak je stapsgewijs jouw eigen merkmanifest vanuit Purpose en Storytelling. De training bestaat uit 3 dagdelen en een 1-op-1 coaching. Je krijgt een eigen 23plusone kaartenset en een storytelling canvas om in te werken.
Programma
Tijdens deze leerlijn komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Dagdeel 1 – 28 augustus
Je maakt kennis met de principes van merkverleiding (brand appeal) en storytelling. Ook wordt je meegenomen in de principes van storytelling en wordt er laten zien hoe je mengregels gebruikt om een aantrekkelijk merkverhaal te creëren.
Dagdeel 2 – 29 augustus
Met behulp van beelden bouw je merkpijlers en maak je een trinity (canvas) voor jouw corporate story. Je brengt je positionering verder tot leven in een corporate story gebruik makend van het Storytelling Canvas en een eerste aanzet tot je merkmanifest. Na deze sessie krijg je een opdracht mee naar huis om aan te werken.
Coaching (online) – 30 augustus
We helpen je op weg met een tussentijdse coaching van 30 minuten.
Dagdeel 3 (online) – 31 augustus
We delen de opzet van de stories en helpen elkaar de verhalen nog scherper te krijgen. Je rond af deze leerlijn af met je eigen corporate story.
Voor wie is het bedoeld?
Wil je ook meer verhaal in je merk? Zorgen dat je merk echt raakt? Dan is deze workshop voor jou bedoeld.