Veronica Digitaal ontwikkelt ‘Coolbar’

26 mei 2003, 10:06

Veronica Digitaal heeft in samenwerking met Jaytown de Coolbar ontwikkeld. De Coolbar is een gratis toolbar -een kleine uitbreiding voor Internet Explorer- waarmee je niet alleen kunt zoeken op internet en in de telefoongids, maar waarmee je ook altijd de laatste headlines over film, muziek, babes en formule 1 direct in beeld hebt.

Verder kom je met de Coolbar in ??n klik in de complete online tv-gids, de bioscoopagenda, de datingsite of andere handige onderdelen van de Veronica-site terecht. Na installatie is de Veronica Coolbar bij elk internetbezoek direct beschikbaar. De Veronica Coolbar is vanaf vandaag te downloaden op http://toolbar.veronica.nl

Jeroen Verkroost, directeur van Veronica Digitaal: “Dankzij de content van Veronica en de technische expertise van Jaytown is het ons samen gelukt een Nederlandse toolbar te ontwikkelen die absoluut een paar streepjes voor heeft op vergelijkbare internationale producten van bijvoorbeeld Yahoo en Google. Toen wij de toolbar zagen die Jaytown ontwikkeld heeft voor de Gouden Gids, wisten wij dat hier een enorme kans lag voor Veronica. Voor de Veronica-bezoeker zal de combinatie van nieuws en zoekfunctionaliteit zeker aantrekkelijk zijn en dankzij Jaytown is het een eindproduct geworden dat tot in de puntjes verzorgd is.”

Jaytown ontwikkelt mediasoftware en introduceerde het toolbarconcept in Nederland. Erik Spin, directeur: “Het toolbarconcept is een echte vernieuwing op internet. Veronica reist voortaan met je mee op internet. Het geeft een permanente contactmogelijkheid met de achterban en het maakt nieuwe commerci?le toepassingen mogelijk. Veronica heeft een neus voor innovaties en heeft altijd voorop gelopen met de introductie van nieuwe media. Wij zien in Veronica dan ook een perfecte partner voor ons product. Nu deze technologie van Jaytown wordt ingezet door een van de sterkste merken van Nederland, kan de internetwereld zich gaan opmaken voor een nieuwe ronde van ontwikkelingen.”

Veronica.nl is, met meer dan tien miljoen pageviews per maand, d? infotainmentsite van Nederland. De site bevat dagelijks nieuws over muziek, film, babes en formule 1. Daarnaast vind je er gallery’s, interactieve screensavers, leuke e-cards en de handige bioscoop- en concertagenda. Alle artikelen worden door de eigen redactie geschreven en zijn voorzien van een ongezouten mening. De site heeft een hoog bereik in de doelgroep 20-34 en 13-19 jaar en bereikte in april 12% van de totale internetpopulatie in Nederland. Veronica.nl omvat verder de onderwerpen mobile, dating, money, televisie, radio en magazines.

Jaytown is gevestigd in Weesp en in 1998 opgericht door Erik Spin, voormalig directeur van de Endemol Interactive en Valkieser Multimedia. Onder de merknaam Post-@ ontwikkelt Jaytown software-producten voor Internet- of Intranet-communicatie, zoals instant messaging en browser toolbars. Haar klanten zijn voornamelijk mediabedrijven, omroepen en zakelijke gebruikers.

Bron:

Linda Heijkoop, Communicatie Veronica

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!