Vespa-bloggers gestart

6 juli 2005, 04:30

Zoals we eerder schreven was Vespa op zoek naar bloggers om een weblog over deze populaire scooter te starten. Tot mijn verrassing blijkt enkele dagen geleden reeds een Vespablog gelanceerd te zijn, hoewel op de site waar de eerdere oproep stond, hier (nog) niets over wordt gemeld. Neil Barton en Jonathan Ogilvy, de twee nieuwe bloggers op Vespaaway.com worden niet door Vespa betaald, maar krijgen wel toegang tot nieuwe producten en diensten van Vespa.

Steve Rubel begeleidt het hele traject vanuit CooperKatz and Company en legt op zijn weblog micropersuasion de lancering van de Vespablogs toe:”Regular readers of my blog know that I am a big believer in empowering customer evangelists to act as a voice for your company. It’s not right for every organization. However, if you have a product or service that people just love, you can give your marketing an extra boost by putting your customers front and center – whether it be through advertising, PR or online through blogging. It works really well when you can synergize it with a traditional PR campaign. This is our model for the Vespa PR program.”

Wat de bloggers drijft om onbetaald te bloggen voor Vespa, legt blogger Jonathan Ogilvy op simpele wijze uit in een interview in Businessweek; “I think the world would be a better place if everyone rode a Vespa.” 😉

Vespa is transparant in het initiatief, de oproep voor bloggers werd online uitgevoerd, de bloggers worden niet betaald, de blogging policy (pdf) staat online, Vespa heeft aangegeven de blogger niet te pushen om te bloggen over een Vespaproduct en last but not least, de bloggers lijken voldoende passie te hebben voor Vespa.

Een goede case om komende maanden eens te blijven volgen.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Robert Gaal

    Had reet van Retecool niet een Vespa blog ergens online?


    6 juli 2005 om 06:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!