Vijf succesfactoren van online marketing

Vijf succesfactoren van online marketing

Marketing Online verwijst naar een onderzoek van Erwin Lammenett (in medias Gmbh) waarin de stand van zaken op het gebied van online marketing in Duitsland is bestudeerd. Naast veel andere feiten en cijfers zijn er volgens Lammenett 5 succesfactoren van online marketing (vrije vertaling):

  • de basis moet kloppen (inzet van online middelen, de website, het aanbod);
  • er moeten meetbare doelstellingen zijn geformuleerd;
  • de middelenmix is afgestemd op de doelstellingen;
  • de afzonderlijke middelen worden op basis van meetresultaten geoptimaliseerd;
  • internet is een dynamisch medium; het meten, rapporteren en optimaliseren is een continue proces.

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Dit geldt toch ook voor marketing en media zonder de toevoeging 'online'?

    geplaatst op
  • Absoluut mee eens; het zijn open deuren maar (helaas) niet altijd toegepast.

    geplaatst op
  • Zullen we deze in de categorie nutteloos plaatsen? :)

    De link naar het onderzoek bevat 0 praktische of onderbouwde informatie, het rapport kost 500eur. Daar kun je een hoop intelligente boeken voor kopen, en dan leer je een heleboel meer denk ik...

    geplaatst op
  • Heb je de summary uberhaupt gelezen Ruben? Het is wel degelijk een interessant onderzoek namelijk. Dat bovenstaande niet de meest schokkende resultaten uit het onderzoek zijn daar kan ik in meegaan.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.