Viral Friday 04/2019: Superbowl-commercials, vrouwenrechten en Snoop Dogg

25 januari 2019, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Bumble, Klarna, Toyota, Budweiser en M&M’s.

Bumble: Serena Williams

11.428 views

Bumble (social and dating app) is een samenwerking aangegaan met tennisster Serena Williams. Serena zet de laatste jaren haar bekendheid in om aandacht te vragen voor de ongelijkheid tussen man en vrouw. Het is een onderwerp waar je veel over hoort en wat terugkomt in commercials. In deze Bumble-advertentie zien we Serena als tennisster, rolmodel, vrouw en moeder. De spot is gemaakt door een team dat alleen bestaat uit vrouwen en zal worden uitgezonden tijdens de Superbowl, wat volgens Serena en Bumble een mannenwereld is en dus des te belangrijker om onder de aandacht te zijn. Dit is nog niet eens de echte commercial van Bumble, maar alleen de teaser spot. We zijn erg benieuwd naar de echte commercial! Groots aangekondigd, maar zal het ook een commercial zijn die bijblijft?

Klarna: The coronation of Smoooth Dogg

3.057.621 views

In de nieuwste reclame van het Zweedse betalingsbedrijf Klarna heeft Snoop Dogg, ook wel Smoooth Dogg genoemd, de hoofdrol. In de commercial wordt ‘Smoooth Dogg’ gekroond als member van de Smoooth-family. Zó fout, dat het leuk wordt.

Toyota: Runner

26.261 views

Bij Toyota geloven ze dat wanneer we vrij zijn om te bewegen, alles mogelijk is. Het merk heeft als missie om beweging voor iedereen beter te maken en is dan ook partner van de Paralympics. De ‘hardloper’ in deze video overstijgt al rennende angst, pijn, boosheid en zelfmedelijden. Hij stoomt door al deze emoties heen, maar aan het einde van de film zie je dat hij eigenlijk niet zo hard kan rennen, omdat hij aan het revalideren is: “It’s not how far I’ve come, It’s how far I’ll go.”

Budweiser: 2019 Super Bowl

87.909 views

Dat dieren het goed doen in reclames werd gisteren nogmaals bevestigd tijdens de Goeden Loeki verkiezing 2018. En ook Budweiser doet mee: in de Superbowl-commercial speelt een hond de hoofdrol. Alhoewel, eigenlijk is windenergie de echte held in de reclame. De commercial kopt met ‘Wind Nevel Felt Better’ en start met een close-up van een dalmatiër die bovenop een bierwagen zit. Gedurdende een minuut wordt duidelijk dat de wagen getrokken wordt door paarden in een breed en glooiend dal vol elektrische windmolens (en natuurlijk graan, het basis-ingrediënt van bier).

M&M’s: Super Bowl Teaser 2019

382.868 views

We blijven nog even bij de Superbowl, want ook M&M’s heeft zijn Superbowl-commercial aangekondigd met een 15seconden durende trailer. Uiteraard eentje met humor. Niemand minder dan Christina Applegate speelt de hoofdrol en we kennen haar vooral van verschillende sitcoms en grappige films. Combineer haar karakter met de merkwaarden van M&M’s, en je krijgt een grappige situatie waarin de gemakzuchtige houding van de gepersonifieerde M&M’s bevestigd wordt. Al zien we in de trailer nog geen geanimeerde M&M’s, in de commercial verwachten we wel degelijk kleurrijke en vrolijke gezichten te zien.

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!