Viral Friday 07/2019: influencers op de hak, Chanel en liefde voor eten met Plus

15 februari 2019, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Diesel, Chanel en Plus.

Diesel: Be a follower

3.309.986 weergaven

We trappen af met een interessante commercial van Diesel. Het merk lanceert hiermee de nieuwe lente-collectie. In de campagne ‘Be A Follower’ laat Diesel zien dat het veel comfortabeler is om een influencer te volgen dan er één te zijn. Het modemerk drijft de spot met influencers en laat met een reeks filmpjes zien dat het leven van een influencer niet over rozen gaat. Er zit veel meer achter dan het posten van mooie foto’s op social media, want het brengt ook een hoop ongemakken met zich mee. De video bestaat uit meerdere losse video’s, maar je kan ze ook allemaal achter elkaar bekijken.

Ik moest lang nadenken over wat de boodschap van de commercial is, maar het lijkt erop dat Diesel wil zeggen: wanneer jij Diesel draagt en dus een volger bent, dan heb je geen last van deze ongemakken en ga je zorgeloos door het leven. Leuk gedaan!

Chanel: Take a new chance

7.352.841 weergaven

De huidige campagne van Chanel Chance heeft een hele andere insteek dan het standaard luxe en tijdloze imago dat het bedrijf normaliter naar voren brengt in commercials. Het houdt de aandacht van de kijker vast door aan het begin de merknaam weg te laten. In de video zien we een casting van danseressen, waarbij er heel kritisch gezocht wordt naar een specifieke uitstraling. De vier danseressen die uiteindelijk gecast worden, representeren de vier verschillende Chance-geuren, die ook allemaal een eigen karakter hebben.

Plus: Goed eten doet je goed

716.730 weergaven

We sluiten de Viral Friday af met een echte ‘feel good’ video. Plus kwam op 4 februari met een opnieuw kenmerkende reclame. We hebben allemaal wel wat goede voornemens. Meer sporten, minder drinken en beter eten horen daar ongetwijfeld bij. Deze commercial toont een echtpaar waarvan de man zijn levensstijl aanpast om voor het 25-jarig jubileum in zijn oude trouwpak te passen. Dit wordt echter pas op het einde van de video duidelijk. De reclame laat zien hoe de man zijn eetgewoonten aanpast, de trap neemt in plaats van de lift of roltrap, en vaak te zien is in de sportschool. Deze verandering doet wenkbrauwen fronsen en we denken dan ook dat hij vreemdgaat, tot het moment dat hij zijn pak dichtknoopt en zijn vrouw binnenkomt. Een mooie reclame met bijpassende en goed uitgekozen muziek dat harten zeker sneller doet kloppen (en wellicht wel een steuntje in de rug geeft om door te gaan met die goede voornemens).

Joni Aurik
Campaign Executive bij Mindshare

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!