Viral Friday 20/2018: Ramadan Kareem, Burger King en zei je nou Pornhub?

18 mei 2018, 12:50

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Zain, Mazda, Pornhub, HBO en Burger King.

Zain: Ramadan 2018

2.033.771 views

We starten deze week met de nieuwste Ramadan-video van telecombedrijf Zain. Het toont een jonge vluchteling, die op zoek is naar de meest krachtige leiders van deze wereld: Donald Trump, Vladimir Poetin, Kim Jung-Un en Angela Merkel. De jongen gaat op bezoek bij president Trump en wenst hem “Ramadan Kareem”, waarna hij Trump voor de iftar in zijn huis uitnodigt, als hij die in het puin kan vinden. De scènes die daarop volgen tonen een reeks van wereldleiders die deelnemen aan het wanhopige leven van de jongen. Een video die aanzet tot denken, met in twee dagen al ruim 2 miljoen views.

Mazda: CX5

1.301.464 views

De Mazda CX 5 is gemaakt voor avonturiers, voor ontdekkers, voor de ‘extraordinairy’. En dat laten zij duidelijk zien in de nieuwe CX 5 campagne. Je ziet prachtige natuur en mensen die op ontdekking gaan naar de wonderen die onze aarde te bieden heeft. Geen bestemming is te ver voor deze Mazda. Pas twee dagen online en nu al goed voor ruim 1,3 miljoen views.

Pornhub: Socks

300.219 views

Deze maand lanceerde het videoplatform Pornhub voor volwassenen een serie sokken met gezichten van bekende sterren uit hun series. Gezien de achtergrond van het platform, worden de sokken op de markt gebracht voor meer dan alleen maar voeten. Deze zijn volgens Pornhub gericht op ‘atleten, fashionista’s en liefhebbers van zelfliefde’ en zijn ontworpen voor voeten, handen, en meer… Een creatieve ‘uitbarsting’ met een verrassend goede video, goed voor ruim 300.000 views binnen één week.

HBO: Should I be scared?

44.747 views

Een duidelijk angstige Jeffrey Wright zit in een bijna leeg vliegtuig en vliegt in een storm. Als hij vraagt “Moet ik bang zijn?”, begint het debat tussen de nerveuze Jeffrey, de kalme Jeffrey en de volledig-in-paniek Jeffrey. Al snel gaat het onderwerp van gesprek over van luchtturbulentie naar wereldwijde instabiliteit. Vorig jaar lanceerde The Atlantic de campagne ‘Question your answers’, en ditmaal zijn zij een samenwerking aangegaan met HBO. Nu al goed voor ruim 40.000 views.

Burger King: Instawhopper

22.251 views

Burger King Spanje heeft zijn creatieve geest de gang laten gaan met een nieuwe manier van het bestellen van de Whopper: via Instragram Stories. Burger King lanceerde negen stories op de Instagram-pagina, elk met een ingrediënt van de bekende burger. Hiermee werden klanten uitgenodigd om zelf een burger samen te stellen. Iedere klant die alle stories had doorlopen, ontving een unieke coupon, waarmee ze hun burger konden ophalen bij de dichtstbijzijnde Burger King. Het resultaat: uim 270.000 brand activations, meer dan 30.000 Whoppers en de Instagram-pagina heeft 10 procent meer volgers mogen verwelkomen. Een inspirerend project, goed voor ruim 20.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Jacques Mentrop

    Wow, very impressive commercial van Zain, het raakt de emotie en dat is precies wat maar weinig commercials goed lukt. Vrolijk pinksteren!


    20 mei 2018 om 12:57
    JPJM Follings

    nice


    20 juni 2018 om 18:21
    parimatch.cyou

    Букмекерская контора Париматч. Делайте онлайн интернет ставки на футбол, теннис, баскетбол и другие виды спорта. Ставки на спорт – БК Parimatch. Так же есть ПМ казино, которое имеет лицензированные игровые автоматы!


    1 november 2020 om 20:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!