Viral Friday 31/2018: Samsung vs Apple, pratende baby’s en Lego

3 augustus 2018, 12:55

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Westpac Banking, Turkish Airlines, Apple Music, IKEA en Samsung.

Westpac Banking: If You’ve Lost a Loved One

22.622 weergaven

Wat reclame-spots betreft, wordt de levensloop vaak succesvol gebruikt. Als het goed is gedaan, kan het een prachtig stukje creativiteit opleveren. In het geval van een nieuwe advertentie van de Australische bank Westpac, gemaakt door DDB in Sydney, worden alle vakjes aangevinkt, waardoor een emotionele rit van 60 seconden ontstaat.

Apple Music: Asahd vs Khaled: The Negotiation

113.172 weergaven

Hollywood houdt van pratende baby’s. Het was dan ook slechts een kwestie van tijd totdat iemand een spot maakte met een beroemde baby die kan praten. De beroemde baby in kwestie: Asahd Khaled, met de stem van Kevin Hart. In de bizarre, maar leuke 60-seconden Apple Music-spot, wordt Asahd getoond als een baby met verstand van zaken, die zijn vader in de maling neemt. Dit tot grote verrassing van zijn vader.

Turkish Airlines: Safety Video

2.031.595 weergaven

Turkish Airlines heeft de nieuwste video over de veiligheid tijdens de vlucht onthuld. Het is een kleurrijke film met in de hoofdrollen de cast de The Lego Movie-franchise. De met de hand gemaakte animatiefilm brengt de karakters van de The Lego Movie nog een keer bij elkaar voordat ze te zien zijn in het aankomende vervolg. Het kostte 16 productiespecialisten in totaal 950 dagen om 2.983.840 Legostenen te gebruiken voor deze informatieve video over de vliegveiligheid.

IKEA: claim je kamer

8.422 weergaven

Op je kamer wil je als puber slapen, studeren en chillen met vrienden. Als je uitgekeken bent op je roze paardengordijnen of een Bob de Bouwer-bed, dan kun je met de nieuwe meubels van Ikea je kamer een make-over geven. In de nieuwe Ikea-campagne ‘Claim je kamer’ worden tieners uitgedaagd om virtueel hun kamer te stylen met Snapchat en gifjes van Ikea-producten. Een creatieve campagne, in een week al ruim 8.000 views.

Samsung: Ingenius

9.012.932 weergaven

Als je het over een felle concurrentiestrijd hebt in de techwereld, dan denk je natuurlijk meteen aan Apple en Samsung. Vooral als het op smartphones aankomt zijn deze twee kemphanen aan elkaar gewaagd. Ze pakken daarom iedere kans aan om te laten zien hoe goed hun nieuwste toestel wel niet is. Zo komt Samsung met een nieuwe reeks reclames om de Galaxy S9 te promoten, maar vooral om de minpunten van de iPhone aan het licht te brengen. Slim, grappig of misschien iets te gewaagd? De meningen zijn erover verdeeld. Wel nu al goed voor ruim 9 miljoen views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!