Viral Friday 32/2019: bh’s uit, chill-modus aan en cocktails met The Rock

9 augustus 2019, 12:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video’s van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Air New Zealand, Coors Light, Burger King en WWE.

Air New Zealand: Air all blacks

1.295.905 views

Voorafgaand aan de Rugby World Cup heeft Air New Zealand de huidige wereldkampioen ingeschakeld voor de nieuwe veiligheidsvideo. De luchtvaartmaatschappij krijgt hulp van huidige en voormalige spelers om veiligheidsfuncties te demonstreren en te laten zien hoe groot de stoelen zijn. Ook speelt acteur Rick Hoffman mee in de video, als luchtvaart-advocaat die juridisch advies verleent. Met deze video wordt het bekijken van de veiligheidsinstructies wel een heel stuk aantrekkelijker! Goed voor bijna 1,3 miljoen views.

Coors Light: Done Wearing a Bra

52.021 views

Menig vrouw zal zich in deze commercial herkennen. Hoe fijn is het om thuis te komen en jezelf in een chill-modus te krijgen door je bh uit te doen? Coors, een Amerikaans biermerk, gebruikt dit om zijn light-bier in de markt te zetten. Duidelijk is dat het product wordt getarget op de vrouwelijke doelgroep. Coors noemt het bier zelf geheel toepasselijk: “The official beer of being done wearing a bra.” En wat natuurlijk meteen opvalt: hoe erg de verpakking lijkt op een blikje Coca-Cola Light. Dat halen we liever niet door elkaar!

Burger King: Blind

3.804 views

De nieuwe Burger King-reclame uit Brazilië weet de burgers op een unieke manier te promoten. Veel foodcommercials gebruiken vooral beeld en geluid in reclames, waarbij de burger er op scherm veel mooier uitziet dan in het echt. In deze commercial is er voor gekozen om een blinde man de nieuwe burger te laten proeven en deze te omschrijven. Hiermee worden de smaak- en geurzintuigen uitgelicht, in plaats van zicht en gehoor. De beschrijvingen van de man brengen de burger tot leven terwijl hij de smaak omschrijft. Bovendien laat de commercial de persoonlijkheid van de blinde man stralen. Een creatieve nieuwe commercial van de fastfoodketen!

WWE: Cocktail Party

664.700 views

“If ya smell… what The Rock… is… COOKIN!” Helaas zijn worsteliconen als The Rock en Hulk Hogan niet meer te zien in de World Wrestling Entertainment-uitzendingen, maar wel in de nieuwe commercial van nieuwe game WWE 2K20. De worstelgame, waarvan de release gepland staat op 22 oktober 2019, focust op de ‘Women’s Evolution’ met Becky Lynch in de hoofdrol. Tijdens een chique cocktailparty, waar de beste WWE-worstelaars met elkaar een drankje doen, worden de mannen verrast door superster Becky Lynch, die oog in oog komt te staan met Roman Reigns. De twee staan uiteindelijk ook op de cover van de game. Vol bekende worstelaars gone Hollywood is deze commercial natuurlijk een schot in de roos.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!