Viral Friday 35/2018: zaterdaghulpjes, McCafe voor vaders, en moderne auto’s

31 augustus 2018, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Fiat, McDonalds, Skoda, Intermarché en Plus.

FIAT 500X: a taste of tomorrow

6.368.433 views

Een leuke commercial die een kijkje geeft in de toekomst. Een stel rijdt in een oude auto uit de jaren ’60. Maar dan gebeurt er iets waardoor ze in de toekomst belanden, in een supermoderne auto. Ze zijn natuurlijk in shock en hebben geen idee wat er aan de hand is. Tijdens hun rit komen ze er achter wat de moderne auto allemaal wel niet kan en het blijkt reuze handig. Onderweg naar huis en terug naar het verleden komen ze zichzelf tegen in de toekomst, als oudjes. Maar wat blijkt nu… de man loopt hand in hand met een andere vrouw. Een grappige twist, en goed voor meer dan 6 miljoen views.

McDonalds: McCafe Baby Drive-thru

1.740.387 views

Je ziet in dit filmpje een man door de Drive-thru rijden die steeds zijn bestelling fluistert. Het meisje bij de intercom snapt er in eerste instantie niks van, en wij als kijker ook niet. Totdat het meisje een slapende baby op de achterbak ziet. De rare man is nu een zorgzame vader die wanhopig probeert zijn baby niet wakker te maken. Het meisje helpt hem door zo stil mogelijk zijn bestelling te klaar te maken. De vader krijgt zijn koffie, precies zoals hij het hebben wil, en de baby is niet wakker geworden. Met dank aan McCafe. Met bijna 2 miljoen views met recht een viral.

PLUS: Goed eten is samen eten

31.762 views

We lieten deze commercial al zien in de ReclameReview, maar mocht je het gemist hebben: Ismail is nieuw in de klas en hij komt naast een blonde jongen te zitten, die er in eerste instantie niet zo veel zin in lijkt te hebben om Ismail te leren kennen. Maar dat komt al snel goed op het schoolplein: de jongen deelt zijn eten met Ismail en neemt hem daarna mee naar zijn huis. Ze maken een tour langs verschillende plekken en Ismail krijgt (Nederlandse) lekkernijen te eten. Ismail neemt zijn vriend op zijn beurt mee naar zijn huis. Hier laat Ismail zijn tradities zien en zijn eten proeven. Goed eten is samen eten!

Skoda: Zaterdaghulp bij kinderfeestjes

76.859 views

Misschien wel een hele herkenbare situatie voor ouders: je hebt een kinderfeestje en gaat naar een pretpark, maar je hebt maar één auto en veel te veel kinderen die mee moeten. In de commercial zie je een moeder die drie keer heen en weer moet rijden voordat alle kinderen in het park zijn. Als ze er eindelijk allemaal zijn en de handjes zijn geteld, is het park al gesloten. Skoda heeft voor deze ouders de perfecte oplossing: je kunt nu bij Skoda de ‘zaterdaghulp’ reserveren, speciaal in feestuitvoering met confettikanon en een bijpassende chauffeur. Wie wil dit nou niet voor een kinderfeestje?

Intermarché: Je t’aime trop

13.135 views

Het meisje in deze commercial wil iets uit een kastje pakken, maar ze is te klein. Het gezin zie je tijdens het avondeten soep eten, het meisje lust het niet. Todat ze een lange jongen op school soep ziet eten: misschien komt ze door soep te eten wel bij het kastje. Goed voor meer dan 13.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!