Viral Friday 43/2018: aankleden met Tommy Hilfiger, Bryan Cranston voor Ford en dromen met Nike

26 oktober 2018, 12:15

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Ford, Tommy Hilfiger, Amerikaans Bureau voor Drugsbeleid, Farmers Life Insurance en Nike.

Ford: The Future is Built

5.462.955 views

Ford heeft sinds augustus een nieuw creatief bureau, Wieden + Kennedy, ingezet om hun herfstcampagne te maken. In de campagne ‘The Future Is Built’ maakt Bryan Cranston zijn persoonlijke debuut voor het merk, met aandacht voor de nieuwe focus en houding van de Ford. Cranston verteld in het filmpje dat je moet bouwen voor de volgende eeuw, in plaats van alleen maar te praten over de toekomst. Ford bouwt aan de toekomst en blijft innoveren. Een mooie visie van Ford, goed voor ruim 5 miljoen views.

Tommy Hilfiger: Tommy Adaptive

126.402 views

Tommy Hilfiger zet in online video’s zelfstandigheid van mensen met een beperking centraal. Voor één op de vijf Amerikanen die met een handicap leven, kan zoiets eenvoudigs als aankleden een uitdaging zijn. Tommy Hilfiger raakte geïnspireerd door de verhalen van mensen met een handicap en wilde een oplossing bieden waarmee aankleden ook voor hen iets eenvoudigs wordt. Er is een collectie ontworpen die aankleden gemakkelijker maakt, waarbij veel gebruik gemaakt is van magneten en klitteband. In het filmpje toont Tommy Hilfiger de nieuwe collectie, maar laten zij ook portretten zien van sterke mensen met een handicap. Een heel mooi initiatief, goed voor bijna 130.000 views.

Know the truth: Rebekkah’s Story

32.787 views

In Amerika lijkt er een epidemie te zijn van opioïde misbruik, zoals bijvoorbeeld morfineverslaving. In de media zien we beelden van mensen die verslaafd zijn, of mensen die afgekickt zijn. Eigenlijk zie je nooit hoe het herstelproces zelf, een tijd van grote kwetsbaarheid en lijden voor wie zich afsnijden van drugs. Creatief bureau 72andSunny, productiehuis M SS NG P ECES, het Amerikaanse Bureau voor Nationaal Drugsbeleid, en de Ad Council hebben samengewerkt aan de campagne ‘Treatment Box’. In New York werd een kubus neergezet en speelt hier het verhaal van de eerste drie dagen detox van Rebakkah. Het is een krachtig iets om naar te kijken, maar nog krachtiger is de moed die ze heeft om haar herstelproces publiekelijk te tonen. Rebekkah laat in het filmpje weten dat ze hiermee hoopt mensen bewust te maken, ook al is het maar één iemand die ze helpt. “Er is geen waarschuwing, helemaal geen rode vlag,” zegt ze. Na enkele maanden met pijnstillers escaleerde haar verslaving, tot aan heroïnegebruik. Rebekkah wil het volgende meisje dat geblesseerd raakt tijdens het dansen laten weten wat de toekomst zou kunnen brengen door één verkeerde beslissing.

Farmers Life Insurance: Downward Sphinx

2.261 views

Wat weet een mummie over een levensverzekering? Welnu, ze heeft eeuwenlange ervaringen in het leven na de dood onder haar linnen doek. Volgens Farmers Life Insurance mag je je geliefden niet zonder financiële steun achterlaten nadat het onvermijdelijke einde is bereikt. Een vermakelijke Halloween-advertentie om over te stappen naar de juiste verzekering.

Nike: Do you feel pressure?

24.860 views

Nike weet met deze video weer een motiverend verhaal heel mooi in beeld te brengen. Deze keer het verhaal van basketballer LeBron James, waarin hij verteld hoe zijn dromen uit zijn gekomen. Sommige doelen lijken onmogelijk, totdat ze behaald worden. Een inspirerend verhaal, goed voor bijna 25.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!