Viral Friday 51/2018: nog één keer Home Alone met Kevin
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Google, Staatsloterij, PostNL, Huawei, Erste en Lift.
Google Assistant: Home Alone Again
13.435.378 views
Iedereen kent de ultieme kerstfilm ‘Home Alone’. Echt jeugdsentiment. Daar weten de makers van de kerstcommercial wel raad mee. En daarom speelt Macaulay Culkin nog één keer Kevin McCallister in deze nieuwe Google-video. Zeg nou eerlijk: Macaulay is dan wel een paar jaar ouder, maar geen spat veranderd. Wat wel is veranderd is dat hij dit jaar hulp krijgt van Google Assistant en dat alles vlekkeloos verloopt. Gouden zet van Google, want het filmpje gaat – uiteraard – hartstikke viral.
Staatsloterij: Frekkel
395.979 views
Frekkel, het superschattige maar lelijke hondje uit de nieuwe Staatsloterij-commerical, doet ieders hart smelten. “Als we 30 miljoen winnen, wil ik alleen nog maar mooie dingen in het leven,” zegt de baas van Frekkel tegen zijn vrouw. Frekkel voelt zich niet meer welkom nadat hij in de spiegel kijkt en besluit zijn baasjes niet meer tot last te zijn. De baasjes van Frekkel zijn dag en nacht opzoek en intens verdrietig, totdat er een stel aan de deur staat met Frekkel in hun armen. Ze kunnen hun geluk niet op en geven als bedankje het staatslot. Niets zo fijn als samen zijn in december.
PostNL: Cadeau over voor een ander kind?
220.386 views
Er zijn duizenden kinderen die nooit een cadeau krijgen, zelfs niet als ze jarig zijn. Heb je met de feestdagen een cadeau over? Bewaar dit dan en geef het in januari gratis mee aan de pakketbezorger. Of geef het af bij een PostNL-locatie. Dan bezorgen zij deze samen met Stichting Jarige Job bij kinderen die het minder breed hebben. Mooi initiatief!
Erste: What would Christmas be without love?
1.430.756 views
In deze emotionele kerstfilm zien we het verhaal van een kleine egel die op een nieuwe school zijn best doet om geaccepteerd te worden. Maar waar hij in eerste instantie alles afschrikt, heeft het verhaal door zijn stekels toch een mooi einde. De dieren in zijn klas vinden een oplossing om de egel te knuffelen en veel liefde te geven. #believeinlove
Huawei: Discover the magic of StorySign
28.815 views
Dove kinderen kunnen Kerst heel anders beleven, best moeilijk soms. Kerst is natuurlijk niet het enige moment waarop het lastig is om doof te zijn. Het kan je beperken, bijvoorbeeld in het lezen en schrijven van verhalen. Huawei helpt dove kinderen om de verhalen beter te kunnen lezen en begrijpen door een app te lanceren.
Lyft: Nope/Yep
100.318 views
Lyft is een soort Uber-service, helaas hebben wij in Nederland deze dienst niet. De campagne is gemaakt door Wieden+ Kennedy New York en laat zien hoeveel vrijheid je kan krijgen door zelf niet te rijden. In het filmpje zie je een man die zich te laat realiseert dat hij niet zelf wil rijden: hij rijdt vervolgens weer de hele weg achteruit naar huis, om thuis een Lyft te bestellen. Een leuk filmpje en ik ben benieuwd wanneer Lyft naar Nederland komt.
DIKKE PIEMEL,LEUTER,PIK,LUL,PIEL,PILE,PILEMUIS,PILEMANS.
Iemand verveelde zich vanavond…