Week 29/2012 Viral Friday: #DIRTYLAUNDRY, Nexus 7 en Brushy

Viral Friday Week 29 / 2012

Week 29/2012 Viral Friday: #DIRTYLAUNDRY, Nexus 7 en Brushy
, SDIM
@reach

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van The Punisher Movie, Google & Oregon Dental. Heb je een tip? Stuur 'm op!

#DIRTYLAUNDRY

De beste omschrijving van deze video: ultra-gewelddadige lessen voor misdadigers in slechte tijden. Het is een korte film gebaseerd op de film The Punisher , met Thomas Jane en Ron Perlman. De film beleefde zijn première op Comic Con in San Diego afgelopen weekend. De video staat online sinds 15 Juli en is inmiddels alweer 1,7 miljoen keer bekeken. Wil je meer weten over dit project, check de conversaties op Twitter: #DIRTYLAUNDRY met Thomas Jane en Adi Shankar, de producer.

Montage: Unboxing The Nexus 7 Is Fun!

Voor veel mensen is het meest bevredigende deel van een nieuwe gadget: het uitpakken van de doos, ook unboxing genoemd. Daar hoort de Nexus 7 uiteraard ook bij: de goedverpakte doos en de hoge kwaliteit sealingtape maken het uitpakken van de gadget een ware uitdaging. Deze video is een compilatie van de leukste Nexus7 unboxing videos die op YouTube werden gevonden. De video werd begin deze week online gezet en is inmiddels al meer dan een miljoen keer bekeken.

Teach me how to brushy

De Oregon Dental Association lanceerde afgelopen week de ultrahippe campagne 'Teach Me How to Brushy'! Het is een rapvideo met alles erop en eraan met als doel kinderen ervan bewust te maken dat het belangrijk is om goed je tanden te poetsen. Wil je nog meer zien van dit uiterst sympathiek project ga dan naar teachmehowtobrushy.com. Binnenkort zing jij ook luidkeels mee: "All my teeth love me, yeah all my teeth love me, because I do the brushy".

Ajax Players Scare Fans

Deze week ging een leuke co-creatie van Adidas en voetbalclub Ajax viraal op het internet. Terwijl fans nietsvermoedend kleding stonden te passen, zwaaide de spiegelwand open, werd er een spot op ze gericht, zette een DJ de muziek in en werden zij opgevangen door juichende Ajax-spelers. In de geheime ruimte achter de kleedkamer, kregen de verbouwereerde fans uit handen van Ajax spelers zoals Siem de Jong en Vurnon Anita het nieuwe thuisshirt cadeau. Het promoten van het nieuwe shirt op deze manier werkte zeer goed want de video ging direct viraal met meer dan 200.000 views binnen 2 dagen.

Axe Susan Glenn Commercial

Actieheld Kiefer Sutherland herinnert zich zijn middelbare schoolverliefdheid op Susan Glenn in een Wes Anderson-achtige spot voor Axe Body Spray.De verliefdheid waar hij nooit iets mee heeft gedaan of heeft durven doen. De commercial werd gemaakt door BBH New York. Claim: Iedere man heeft zijn eigen Susan Glenn. Axe vaart hier een beduidend gereserveerdere koers dan normaal met dit spotje dat vooral jonge mannen die bang voor vrouwen zijn als doelgroep heeft. Het werkt in ieder geval met meer dan 170.000 views in 1 week.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.