Viral Friday Week 05/2015: Carls Jr., BMW & Budweiser

30 januari 2015, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Carls Jr., BMW & Budweiser. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. 2015 Budweiser Super Bowl Commercial “Lost Dog”

Het is weer Super Bowl-tijd en dat betekent dat Budweiser weer hun favoriete labrador puppy uit de kast trekt om de show te stelen tijdens het grootste sportevent van Amerika. De nieuwe commercial voor de #bestbud campagne heeft misschien nog wel een hoger ‘cute’ gehalte dan zijn voorganger. Puppies zijn bijna een garantie voor viral en Busweiser heeft met #bestbud hier mooi gebruik van weten te maken. De video werd in 3 dagen tijd al meer dan 7 miljoen keer bekeken, maar zal absoluut zijn voorganger met 55 miljoen views achterna gaan.

2. AU NATUREL – The All-Natural Burger Extended Cut

Sex sells, dat weet iedereen, dus waarom niet de droom van elke man (Charlotte Mckinney) naakt jouw hamburger laten verkopen? Misschien een beetje makkelijk van fastfood-keten Carls Jr. maar wel effectief! Elke man wil dit zien en inmiddels hebben dit er al bijna 6 miljoen gedaan.

3. Sh*t Girls Say About Hair #DitchTheDrama

Haarproductenmerk Aussie heeft een mega populair Twitter account Sh*t grils say ingezet om een commercial te maken in de stijl de video’s die zij normaliter (niet branded) maken. Een hilarische video is het resultaat. De video is inmiddels al 2.5 miljoen keer gezien en lijkt een perfect greep van Aussie.

4. BMW i3 – “Newfangled Idea”

De geschiedenis herhaalt zich als het aan BMW ligt. De bekende Amerikaanse journalisten Bryant Gumbel en Katie Couric van The Today Show verbaasden zich in 1994 over het internet en doen dit in deze Super Bowl-commercial wederom over de futuristische BMW i3. Dit weekend zullen we ontdekken of deze compacte elektrische auto die BMW neerzet als de auto van de toekomst ook de harten van de Pick-up truck rijdende Super Bowl-fans kan veroveren. In de tussen tijd is de video goed voor 5,7 miljoen views in één week tijd!

5. NO MORE’s Official Super Bowl Ad

Huiselijk geweld, het gebeurt vaker dan je denkt en dat is precies de boodschap die de non-profitorganisatie NO MORE subliem overbrengt in hun Super Bowl-commercial. Het aangrijpende 911-gesprek is goed voor 2,2 miljoen views in één week tijd. En na de American Football klassieker van dit weekend zullen er vast heet nog wat views bij komen.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!