Viral Friday Week 06/2015: Ford, Cartier & Qatar Airways

6 februari 2015, 14:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Ford, Cartier & Qatar Airways. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

De viral-freak haalt zijn hart op met al het moois dat de afgelopen week online is geplaatst rondom de Super Bowl. In deze Viral Friday zoomen we echter in op de viralhits die een beetje ondergesneeuwd zijn en die je eigenlijk niet mag missen. Enjoy!

1. Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial)

De commercials van het online spel Clash of Clans doen het altijd goed, zowel online als op televisie. De populariteit van Clash of Clans in combinatie met de Super Bowl levert een klapper op, meer dan 30 miljoen views binnen 6 dagen! Het is een combinatie van beelden van het razend populaire spel en, je raadt het niet, Liam Neeson waarin hij zijn bekende stemgeluid nadrukkelijk laat horen.

2. America Start Your Engines: NASCAR on NBC featuring Nick Offerman

Amerika en NASCAR zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Echter, werd deze autorace al een tijdje niet meer uitgezonden op de Amerikaanse nieuws- en sportzender NBC. En dat is volgens acteur Nick Offerman een grote schande. Om de terugkeer van NASCAR naar NBC te vieren, zien we Nick in de hoofdrol van een meesterlijke video die voor eens en altijd duidelijk maakt dat NASCAR het belangrijkste autorace-evenement van Amerika is. De humor in de video heeft NBC geen windeieren gelegd. Inmiddels is deze viral al meer dan 4,7 miljoen keer bekeken. Enjoy!

3. All-New Focus RS H(o)oned by Ken Block

De nieuwe Focus RS is los, en Ford viert de introductie van deze Rally Sport-uitvoering van een van zijn populairste modellen met niemand minder dan rallycoureur Ken Block van Hoonigan. Ken is nauw betrokken geweest in de ontwikkeling van deze 320pk sterke uitvoering van de nieuwe Focus en demonstreert in deze viralhit op sublieme wijze zijn rijkwaliteiten. De bovennatuurlijke rijkunsten van Ken zijn goed voor meer dan 565 duizend views in een week tijd en de viewcounter zal de komende dagen zeker nog oplopen.

4. Qatar Airways & FC Barcelona – The FCB Holiday (English)

De samenwerking tussen Qatar Airways en de Spaanse voetbalclub FC Barcelona zorgt altijd voor spektakel. Video’s waarin voetballers voorbijkomen zoals Lionel Messi, Neymar en Luis Suarez scoren altijd goed. Qatar Airways gebruikt daarom weer dezelfde formule: de beste spelers van FC Barcelona in verschillende rollen, vliegbestemmingen en, ook deze keer, een klassieker als achtergrondmuziek: The Beach Boys – I Get Around. Kortom, alle elementen voor een viralhit zijn aanwezig. Het resultaat: 486 duizend views in een week tijd.

5. Cartier – The Proposal

Sentimentele video’s van aanzoeken zetten regelmatig het internet op z’n kop, en dat is misschien de reden dat juwelier Cartier voor die formule heeft gekozen. Het lijkt bijna een film: goed acteerwerk, goed camerawerk en prachtige locaties. Er worden drie situaties geschetst en wat er uiteindelijk gebeurt, is goed voor meer dan 481 duizend views in een week tijd.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

2 Reacties

    Robertinnom

    синего, фиолетового, зеленого. Несмотря на недочет света, эти тона сохранят свое цветовое звучание и не будут казаться тусклыми. Белые укладка плитки цена стены, вразрез, в таких условиях выглядят серыми и скучными, поэтому в прихожих и коридорах лучше не извлекать сей цвет.


    27 januari 2018 om 22:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!