Viral Friday week 1/2017: Nike, Kerastase en Dollar Shave Club

6 januari 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week o.a. ‘running man’ Kevin Hart, scheermesjes galore en een borstel die je leert hoe je moet borstelen.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. NIKE – The Man Who Kept Running feat. Kevin Hart

735.022 weergaven

Nike is voor deze commercial een samenwerkingsverband aangegaan met de altijd hilarische Kevin Hart, de amerikaanse komediant en acteur die wereldwijd shows uitverkoopt. Het filmpje heeft in twee dagen tijd ruim 735.000 views gegenereerd. Kevin heeft de eer de allereerste Apple iWatch-Nike+ in ontvangst te nemen en vervolgens is hij maanden zoek om de vraag ‘Are we running today?‘ altijd met een ‘ja’ te beantwoorden. Run Forrest!

2. Kerastase – Hair Coach powered by Withings

17.019 weergaven

Na de smartphone, smart-tv en smart everything is er nu ook de smart hairbrush. Ja ja, dat lees je goed, de smart hairbrush. Van Kerastase om precies te zijn. Het houdt alle bewegingen bij en met een ingebouwde microfoon kan het ook horen of het borstelen goed gebeurt. De haarborstel is gelinkt met een app op je smartphone en daar kun je de data analyseren om in de toekomst beter te kammen. I kid you not! 2 dagen, 17.000 views!

3. Dollar Shave Club – Expensive Dealership

9.683 weergaven

De briljante marketeers van Dollar Shave Club trappen het jaar af met een ludieke video. In de productie wordt de schimmige marketing van scheermesjes uitgebeeld met hulp van een louche ‘autohandelaar’.

De video slaat de spijker op zijn kop en is zeer herkenbaar voor iedereen die in het winkelschap zoekt naar en scheermes dat doet wat het moet doen, voor een acceptabele prijs. Je ziet de bomen door het bos niet meer door alle scheermesjes met innovatieve technologieën waarvan je vooral het idee hebt dat de innovaties de prijs alleen maar opdrijven.

Inmiddels is de video al bijna 10 duizend keer bekeken op YouTube en dat is goed voor de derde plaats in dit eerste Viral Friday-overzicht van 2017.

4. Xerox – Together They Set the Page Free

5.659 views

Vroeger was een kopie maken nog echt monnikenwerk. Gelukkig is dit dankzij Xerox nu een fluitje van een cent. Hoe makkelijk kopiëren nu is, is de insteek van de virale video die Xerox deze week publiceerde. In de video wordt broeder Dominic door zijn broederschap uitgedaagd met een ogenschijnlijke onmogelijke opdracht. Dankzij Xerox slaagt Dominic echter voor zijn proef.

Inmiddels is de video meer dan 5.600 duizend keer bekeken en gezien de productiekwaliteit is het de verwachting dat de viewcounter nog een stuk verder zal oplopen.

5. Harry’s – Meet the Shaving Company That’s Fixing Shaving

5.414 weergaven

We scheren de eerste Viral Friday van dit jaar uit met de eerste commercial van scheermesprijsvechter Harry’s. In de video vertellen de oprichters van het bedrijf waarom zij de scheermesmarkt willen veranderen. Deze inspirerende video is inmiddels de 5.400 duizend views gepasseerd en is wat ons betreft het voorteken dat we een gladgeschoren nieuw jaar tegemoet gaan!

Tot volgende week.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!