Viral Friday week 1/2018: Canadese trots, pannenkoeken en belastingmonsters in het bos

5 januari 2018, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week:

1. Nike and Kyrie Irving Present: Find Your Groove

283.786 views

Een natuurtalent die Kyrie! Hij staat natuurlijk bekend om zijn gekke tricks, atletisch vermogen en meest sierlijke dunks, maar sinds kort ook als regisseur van zijn eigen commercial waar hij zijn Kyrie’s 4 promoot. De video, die geheel des Nikes begon in zwart-witbeeld met een stevige voice-over, verandert langzaam in een kleurrijke en vrolijke Kyrie Irving Show. Last shot: Kyrie’s skills op klassieke muziek. Dat is sowieso de moeite waard om te kijken! Voor $120 heb je al een mooi paar. De views vallen overigens wat tegen voor een Nike productie, maar dit is waarschijnlijk gewoon even een klein tussendoortje. Veel adverteerders zullen jaloers zijn op dit aantal.

2. We Are The Ones (:60) | MBK Alliance

220.079 views

We vervolgen de eerste Viral Friday van 2018 met een inspirerende boodschap van de My Brothers Keeper Foundation. Een organisatie die opgericht is door oud-president Barack Obama om de maatschappelijke kansen van jonge Amerikanen te verbeteren. In de video wordt aandacht gevraagd voor het universele probleem waarmee veel jongeren te maken krijgen; vooroordelen over hun huidskleur. Inmiddels is deze boodschap al meer dan 219.000 keer bekeken. Het is een goed begin om van 2018 een nog toleranter jaar te maken en kansen te creëren voor iedereen.

3. Air Canada: Our Home

27.135 views

Air Canada raakt bij de kijkers een emotionele snaar met deze sentimentele video. Nationalisme is meer een ding voor Amerikanen om in de strijd te gooien, maar de Canadezen kunnen er zowaar ook wat van. Met ‘Home, it isn’t just a place’ en #FlyTheFlag wordt nog met klem de nadruk gelegd op het sentiment voor het vaderland. Het maakt de spot niet minder mooi. Met visuele voorbeelden wordt het gevoel kracht bij gezet. Chapeau Air Canada! Goed voor ruim 27.000 views

4. TurboTax 2018 Commercial “That Thing in the Woods”

11.430 views

Is de belastingaangifte voor jou ook een monsterlijk vervelende klus? In Amerika denken ze daar niet anders over. Daarom maakte de financiële dienstverlener TurboTax deze toepasselijke campagne waarin monsters laten zien hoe handig het is om je belastingzaken te regelen met de handige TurboTax-app. Inmiddels scoorde deze video al meer dan 11.000 views én TurboTax heeft verder gedacht. Er is namelijk ook een Spaanstalige versie gecreëerd (ook de moeite waard om te bekijken) die al meer dan 10.000 views scoorde.

5. IHOP | Pilots

6.628 views

De Amerikaanse restaurantketen IHOP, gespecialiseerd in ontbijtproducten zoals pannenkoeken, omeletten en wentelteefjes, weet met hun nieuwe commercial zeker de aandacht vast te houden. Het onderwerp is dan ook niet te missen, namelijk pannenkoeken!

Ter promotie van hun nieuwe ‘all-you-can-eat-pancakes-concept’ zie je hoe twee piloten een veiligheidscontrole uitvoeren voordat zij vertrekken. “Heb je de pannenkoek nagekeken?”, vraagt de co-piloot, “En ook de pannenkoeken?”. De piloot knikt bevestigend. “Dan zijn we klaar voor vertrek!”. Het vliegtuig rijdt direct de parkeerplaats op van het IHOP-restaurant.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

4 Reacties

    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    7 januari 2018 om 10:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!