Viral Friday Week 10/2014: Centraal Beheer Achmea, Universal Studios & P&G

7 maart 2014, 16:16

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Centraal Beheer Achmea, Universal Studios & P&G. Heb je een tip? Stuur 'm op!

BELIEF

Wil iedereen die de filmreeks 'Back to the Future' van Universal Studios kent even zijn hand opsteken? Mooi, dan hoeven we jullie namelijk niet uit te leggen hoe ge-wel-dig deze viral is. In de 'jaren 80 films' liet acteur Michael J. Fox als Marty Mcfly ons de snufjes van de toekomst zien tijdens zijn reis van 1985 naar 2013 in een Delorean DMC tijdmachine. Veel van de wonderen die deze films lieten zien, zijn inmiddels al werkelijkheid en onlangs zou ook het bekende zwevende skateboard op de markt komen! De firma HUVrTech presenteerde samen met acteur Christopher Lloyd dit futuristische snufje aan Amerikaanse sterren zoals skateboardlegende Tony Hawk, popster Moby en atleet Terrell Owens. De verbluffende beelden hiervan scoorde in minder dan één week tijd al meer dan 10 miljoen views! Hoe wel dit zeer onwaarschijnlijk is, kunnen wij niet wachten tot de Hover Boards in de winkel liggen!

Most Shocking Second a Day Video

Een confronterende video van 'Save the Childeren UK' waarin beginnende oorlog vanuit het perspectief van een kind wordt getoond. In een groot deel van Europa is oorlog vaak een 'ver van je bed show', maar met deze viral wil de Britse organisatie duidelijk het besef creëren dat vrede geen vanzelfsprekendheid is. De video scoort ook goed door de timing, oorlog is in tijden niet zo actueel geweest als dat het nu is. Dit besef moet meer mensen triggeren om te doneren. Als er evenveel donaties binnenkomen als views voor deze viral moet het goed komen, want met al meer dan 9.8 miljoen views in twee dagen tijd is deze video een hit.

Thank you Mom

Al eerder kwam de Thank you Mom van Procter & Gamble in Viral Friday voorbij, toen voor de Olympische Spelen en dit keer voor de Paralymics. De moeders van deze sporters zijn nog grotere helden dan in voorgaande video. Met de emotionele, typisch Amerikaanse video, scoort P&G goed met al meer dan 2.5 miljoen views. De vraag is alleen of de video beter had gescoord als de Paralympics niet ondergesneeuwd zijn door de onrust in Oekraïne.

MTS Internet Baby

Telefoonmaatschappij MTS adverteert op een heel merkwaardige manier het nieuw beschikbare 4G-netwerk in India. MTS is namelijk 'geboren voor het internet' en om dat voor eens en altijd duidelijk te maken, zien we de geboorte van de MTS Internet Baby live gebeuren. Tot grote schrik van de bevallen moeder en het team van verloskundigen, neemt de MTS Internet Baby het heft in eigen hand om zijn geboorte te delen op social media. Het hilarische resultaat is in een week tijd al de twee miljoen views gepasseerd.

Echte winter – Even Apeldoorn bellen.

Omdat de afgelopen winter meer op een lente leek, wilde verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer Achmea ons toch een beetje winterpret bezorgen. En dat, is bij deze gelukt. In deze viral, die gestaag richting de 800 duizend views gaat, zien we twee jongetjes die niets leuker vinden dan buiten spelen als het vriest dat het kraakt. Ze moeten alleen wel blijven opletten… Wij adviseren tijdens het kijken een kop warme Chocomel of een goed bord snert om zelf ook in winterse sferen te komen!

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

1 Reactie

    wouterderijk

    Leuk man die laatste paar linkjes, zal (je klant) unilever blij mee zijn


    12 maart 2014 om 11:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!