Viral Friday Week 10/2015: GEICO, Skoda & Google

6 maart 2015, 14:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van GEICO, Skoda & Google. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Diversity & Inclusion – Love Has No Labels

Ad council produceert en distribueert commercials voor publieke diensten van verschillende Amerikaanse sponsors en deze keer hebben ze een giga viral-hit te pakken. Binnen enkele dagen werd deze typische Amerikaanse feel good commercial al 15 miljoen keer bekeken en dit allemaal om aandacht voor de Love has no labels-campagne. Verassing en emotie zijn de favoriete viral ingrediënten van de Amerikanen.

2. NTT DoCoMo – Incredibly fast internet with PREMIUM 4G

NTT DoCoMo. Het zegt je waarschijnlijk niets, maar het is de grootste telecomaanbieder in Japan. Japan en commercials zijn altijd een goed huwelijk voor een portie lol en krankzinnigheid. Om de snelheid van hun 4G-netwerk aan te tonen, maken ze gebruik van iets wat niets te maken heeft met telefonie. Maar de boodschap is meer dan duidelijk, de video is goed voor meer dan 3,5 miljoen views!

3. Family: Unskippable – GEICO (Extended Cut)

Waar Nederlandse verzekeraars graag betrouwbaar over willen komen, tracht de Amerikaanse autoverzekeraar Geico op humoristische wijze maar één boodschap over de bühne te krijgen en… message received. Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste viral hit van Geico, vergeet vooral niet deze Scapegoat viral van Geico te kijken.

4. The new SKODA Fabia Attention Test

Skoda presenteert op briljante wijze het nieuwe design van de Fabia. In eerste instantie lijkt het er niet op dat de auto veel bekijks trekt vanuit de omgeving en dat is precies waar dit Tsjechische automerk op hoopte. Het klinkt gek, maar deze commercial bewijst dat de nieuwe Fabia – mede dankzij een knap staaltje montagewerk alla Brain Games – weldegelijk de aandacht weet vast te houden. Het resultaat: meer dan 1,2 miljoen views in een week tijd. Enjoy!

5. Google’s Proposal for North Bayshore

In de video van Google zien we een samenwerking tussen drie designers die nadenken over de nieuwe campus van Google. In de video leggen ze het proces uit dat ze ondergaan zijn om de betonnen jungle van Silicon Valley terug te brengen naar een meer natuurlijkere omgeving. Een erg inspiratievolle video met erg gave concepten en ideeën voor ‘het nieuwe groene werken’. De video is in een kleine twee weken zo’n 850.000 keer bekeken en zet Google natuurlijk goed op de kaart als innovatief en betrokken bedrijf.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!