Viral Friday Week 12/2016: Koekiemonster’s iPhone, Honda en Samsung’s motorhelm
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de iPhone van Koekiemonster, de eerste Honda en de motorhelm van Samsung. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. iPhone 6s – Timer – Apple
Apple gebruikt één van de grootste helden uit de tv-geschiedenis in hun video waarin zij de handsfree Siri promoten. Op zich een aardige video die misschien hier en daar een glimlach oplevert, maar het is niet een productie van heb ik jou daar. Hoe zit het dan met dat enorme aantal van 4.3 miljoen + views? Apple en de iPhone zijn altijd actueel en iedere techie is nieuwsgierig naar wat het merk te zeggen heeft, natuurlijk zal er vast ook wel advertisingbudget achter de video zitten.
2. Dream Adventures Film | Expedia + St. Jude Children’s Research Hospital
Reisorganisatie Expedia weet een maatschappelijke bijdrage te leveren die dicht bij de core van hun business ligt. Deze sympathieke en emotionele video is mooie bewijsvoering van wat zij als organisatie doen om een verschil te maken. Expedia helpt zieke kinderen hun dromen te verwezenlijken en balanceert daarmee aan de juiste zijde van ‘doing good’ in plaats van ‘over de rug van’. De video is inmiddels 1.5 miljoen keer bekeken.
3. Prudential Relationship Reconnect in Singapore – PrudentialSG
Als levensverzekeringsmaatschappij is het niet altijd even gemakkelijk om sympathiek voorbij te komen. Prudenial heeft een mooie invalshoek gevonden om de kijker stil te laten staan bij wat belangrijk is in het hedendaagse snelle leven. Emotionele eye-openers doen het vaak heel aardig qua views, mits goed uitgevoerd. De video is inmiddels meer dan half miljoen keer bekeken.
4. Restoring #HondaSerialOne, the first Honda automobile in the U.S.
De droom van iedere autoliefhebber is om ooit in zijn leven een unieke auto te hebben. Dit is het verhaal van Tim Mings, een Honda-specialist. Hij kocht een oude N600 als nieuw restauratieproject en ontdekte dat hij goud in handen had. Namelijk de allereerste in Amerika geproduceerde Honda N600! Honda volgt nu de restauratie op de voet en maakt een documentaire over deze bijzondere klassieker. De teaser van deze docu is inmiddels meer dan 360 duizend keer bekeken. Het succes ligt hem vooral in het bijzondere verhaal van Tim en het sympathieke gebaar van Honda om tijd en geld te investeren in het verfilmen van zijn project. Enjoy!
5. Samsung Mixed Talents – WINDSHIELD BEAUTY SHOT
Dat Samsung meer in zijn mars heeft dan alleen consumentenelektronica produceren wisten we al langer. Maar nu zet deze technologiegigant zich in om de wereld veiliger te maken voor motorrijders. In deze Youtube-hit presenteert Samsung namelijk de Smart Windshield: een innovatie die een connectie mogelijk maakt met de telefoon van de motorrijder. Met al meer dan 33.000 views kunnen we veronderstellen dat Samsung de spijker op zijn kop slaat met dit product. Hoewel het natuurlijk nog beter is om de mobiele telefoon helemaal niet te gebruiken in het verkeer, is dit wel een oplossing voor motorrijders die bereikbaar willen (of moeten) zijn tijdens het rijden.